به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت یک ابرخودروی حماسی، راهی طولانی برای Mercedes-AMG One بوده است. کانسپت این ابرخودروی تجهیز شده برای فرمول ۱، برای اولین بار به عنوان پروژه یک راه برگشت در سال ۲۰۱۷ نمایان شد و چالشهای توسعه و تحولات گسترده و همه گیری جهانی ویروس کرونا را تحمل کرده است و سرانجام باید تا پایان سال ۲۰۲۱ به دست صاحبان خود برسد.
همه نشانهها حاکی از آن است که این خودرو کاملاً ارزش انتظار کشیدن را دارد، زیرا تا زمانی که خودروی بهتری تولید نشود، این خودروی مسابقه دهنده جادهای با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار یکی از بهترین گزینههای موجود است.
البته، در زیر این شکل و شمایل، یک سری موارد خارق العاده نهفته است. یک موتور کوچک ۱.۶ لیتری V۶ با اقتباس از ماشین مسابقهای مرسدس F۱ W۰۶ هیبریدی، که ۱۱۰۰۰ دور در دقیقه میچرخد و با تزریق چهار موتور الکتریکی، یک قدرت خروجی ترکیبی به میزان بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار دارد.
البته قدرت واقعی آن هنوز مشخص نیست، اما شنیده ایم که ممکن است به ۱۲۰۰ اسب بخار هم برسد. بهره برداری از موتور کوچک برای رسیدن به افزایش استانداردهای انتشار WLTP یک چالش بوده است، اما حتی با داشتن ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، این یکی از سریعترین و بهترین هندلینگها در اتومبیلهای جادهای ساخته شده است.
متأسفانه، رانندگی با این ابرخودرو تجربهای است که فقط تعداد معدودی از افراد میتوانند به آن دست یابند. احتمالا فقط ۲۷۵ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و قیمت نزدیک به ۳ میلیون دلار را برای آن در نظر گرفته اند.
البته در مورد رقبای مرسدس ای ام جی یک، مدتی است که در مورد Aston Martin Valkyrie مجهز به V12 Cosworth اخباری شنیدهایم. در همین حال هایپرکارهای الکتریکی از جمله لوتوس Evija ، Pininfarina Battista و Rimac C_Two در شرف ورود به بازار هستند. تویوتا انتظار دارد نسخه جادهای-مسابقه هیبریدی LeMans خود را به بازار عرضه کند و همچنین Aspark Owl کاملا برقی ژاپن نیز آماده عرضه به بازار است.
بیشتر بخوانید:
انتهای پیام/