مسئول فضای سبز نیروگاه رامین اهواز گفت: ۲۵ درصد مساحت این نیروگاه به فضای سبز اختصاص یافته و یکی از شرکت‌های برتر در این زمینه محسوب می‌شود.

نوشین جاوید مسئول فضای سبز نیروگاه رامین اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اینکه ۲۵ درصد مساحت این نیروگاه به فضای سبز اختصاص یافته است، یکی از برترین شرکت‌های صنعتی کشور در عرصه توجه به فضای سبز به شمار می‌رود.

او افزود: اهمیت وجود پوشش طبیعت سبز بر سلامتی جسم و روان انسان‌ها و ایجاد روحیه نشاط و نیز پاک کردن هوا بر کسی پوشیده نیست و با توجه به اینکه در محیط‌های صنعتی آلودگی‌هایی وجود دارد و پوشش گیاهی و وجود درختان می‌تواند علاوه بر ایجاد روحیه نشاط در کارکنان، تصفیه کننده طبیعی باشد.

جاوید بیان داشت: مجموعه مدیریت و کارکنان نیروگاه رامین از گذشته تا کنون توجه به تقویت فضای سبز نیروگاه را سرلوحه کار خود قرار داده و فضایی سبز با وسعت یک چهارم کل مساحت این نیروگاه را ایجاد کردند که قدمت برخی از درختان آن به حدود ۳۵ سال می‌رسد.

مسئول فضای سبز نیروگاه رامین اهواز گونه‌های گیاهی موجود در این نیروگاه را که در مساحتی به مترا‍‍ژ ۲۷۰ هزار مترمربع کاشته شده را شامل؛ گونه‌های کاج ایرانی، کنار، برهان گل زرد، انجیر معابد، تکوما، اکالیپتوس، کنوکارپوس، شمشاد اهوازی، ختمی چینی، گل کاغذی، جامبو، نخیلات و گل‌های فصلی نظیر؛ نرگس، لادن، همیشه بهار، پریوش، جعفری و .. برشمرد و اظهار کرد: وچود گل‌ها و گیاهان چهره‌ای بسیار متنوع و جذاب را ایجاد کرده است.

او سیستم آبیاری پوشش گیاهی در نیروگاه رامین را از نوع تحت فشار عنوان کرد و ادامه داد: سموم استفاده شده جهت آفت زدایی از سموم مورد تایید و دارای استاندارد زیست محیطی هستند که هیچگونه خسارت و آثار باقیمانده مخربی در طبیعت ندارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار