رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آمار کرونا انگلیسی در کشور عراق بسیار بالا است، ساکنین مناطق مرزی از دید و بازدید با شهروندان عراقی پرهیز کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون ۱۲ مورد کرونا انگلیسی در استان کرمانشاه شناسایی شده است، گفت : بیش از ۲۰۰ نفر از اطرافیان و بستگان اولین مبتلا به کرونا انگلیسی در این استان پایش و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

او به شهروند گیلانغربی مبتلا به ویروس کرونا انگلیسی اشاره کرد و گفت : بیش از ۳۰ نفر از اطرافیان، بستگان، همکاران و افرادی که با وی در ارتباط بوده‌اند آزمایش شده که جواب تست سه نفر آن‌ها مثبت شده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته هر ۲ دقیقه یک تست کرونا در استان کرمانشاه توسط آزمایشگاه‌های بالینی انجام شده است.

محمدی با بیان اینکه پرهیز از مراودات با اقوام، خویشان و شهروندان اقلیم کردستان و عرب نشین عراق ضروری است، افزود: متأسفانه آمار مربوط به کرونا و نوع جهش یافته آن یعنی کرونا انگلیسی در کشور عراق بسیار بالا است، لذا پرهیز از دید و بازدید در ایام عید با شهروندان عراقی امری ضروری است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: تمامی مرز‌های این استان بر روی مسافران بسته است، اما مسافرت از مرز‌های سایر استان‌ها نباید انجام شود.

او گفت: مراوده و دید و بازدید با شهروندان اقلیم کردستان و بخش عرب نشین کشور عراق زمینه گسترش هرچه بیشتر کرونا انگلیسی در ایران را فراهم می‌کند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.