ستاری گفت: در حال حاضر ۸۵ درصد از طراحی پروژه قطار ایرانی تمام شده و بیش از ۷۰ درصد داخلی سازی از لحاظ قیمت انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو، اظهار کرد: تولید انبوه و طراحی واگن ایرانی یک پروژه ملی است که بیش از ۱۸ شرکت دانش بنیان، چهار مجموعه بزرگ جهاد دانشگاهی مبنا و شرکت‌هایی مانند واگن سازی تهران در آن نقش داشته اند و موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده ‌اند.

ستاری گفت: فراموش کردن آنچه که روح یک محصول را می‌سازد بزرگترین مشکل ماست، مهم این است که طراحی برای خودمان باشد، زیرا در این صورت می‌توانیم همه قابلیت‌های جدیدی را که می‌خواهیم به محصول اضافه کنیم. ۸۵ درصد از طراحی پروژه قطار ایرانی تمام شده و بیش از ۷۰ درصد داخلی سازی از لحاظ قیمت انجام گرفته است.

ستاری ادامه داد: به ۹۰ درصد دانش تولید انبوه واگن ایرانی دست یافته‌ایم و در این زمینه باعث کاهش ارزبری شده‌ایم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: برای حوزه برقی سازی حمل و نقل عمومی در معاونت علمی برنامه‌های متعددی داریم و می‌توانیم این حوزه را پیاده سازی کنیم، زیرا در حال حاضر تولیدکنندگان خوبی در کشور وجود دارند که تنوع محصولاتشان فوق‌العاده‌ است. ما می‌توانیم تسهیلاتی در این حوزه ارائه دهیم که لزوماً مالی نیستند، برای مثال شهرداری می‌تواند محدودیت‌هایی را در برخی از نقاط شهری ایجاد کند که تنها در آن نقطه از موتور‌های برقی استفاده شود.

ستاری گفت: در حوزه اتوبوس چندین پروژه‌های سنگین در معاونت علمی داریم و با شهرداری تهران و مشهد قرارداد‌هایی بسته ایم که امیدواریم در خردادماه نمونه اولیه را توسط یکی از سازندگان اتوبوس در داخل تحویل دهیم.

یکی از بحث‌های جدی  معاونت علمی پروژه شهر هوشمند است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حوزه خودروهای برقی با شرکت‌های خودروسازی همکاری می‌کنیم و نمونه‌هایی از این خودروها به بازار آمده‌ است.

او تصریح کرد: شهر‌ها نقاط بسیار مهمی هستند، زیرا آموزش در شهر‌ها رخ می‌دهد و نسل جدید کارآفرینان در شهر‌ها متولد می‌شوند. در حوزه شهر هوشمند پروژه‌های متعددی داشته‌ایم و یکی از بحث‌های جدی ما در معاونت علمی هم این موضوع است.


بیشتربخوایند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار