هفت مجوز مرکز جوار صنعت در کردستان اعطا شد

مجوز هفت مرکز آموزشی جوار صنعت توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان کردستان و با حضور معاون استاندار اعطا شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان در آیین اهدای این مجوزها گفت: توانسته ایم همگام با استان‌های صنعتی مجوزهای مراکز جوار را صادر کنیم نشان می‌دهد آن دید عمیق در استان وجود دارد.

او با بیان اینکه پشتیبان این طرح باشیم و به الگویی برای دیگر استان ها تبدیل شویم، افزود: مراکز جوار صنعت کاری مهم و خدمتی اثرگذار است که به افزایش بهره‌وری در واحدها هم می‌انجامد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مرتبط که می‌توانند از این مراکز حمایت کنند، اضافه کرد: در آینده رقابت بین واحدها شدید می‌شود که در این بین نیروی کار ماهر و توانا بسیار اثرگذار خواهد بود.

جعفری تاکید کرد: باید با چنین برنامه‌ریزی‌هایی برای رونق اقتصادی که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود آمادگی داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان یادآور شد: از شرایط موجود ناراضی نیستم و فعالین بخش غیردولتی اکنون می‌توانند در گسترش آموزش و تولید موثر باشند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم در این آیین گفت: کردستان بعد از تهران در توسعه مراکز کارگاهی و صنعتی و اهدای مجوز مراکز جوار کارگاهی در رده دوم کشور قرار دارد.

جمیل احمدی افزود: مراکز جوار صنعت به توانمندسازی نیروی کار ماهر برای واحدهای صنعتی می‌پردازد و برای افزایش این مراکز هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

اواضافه کرد: این مراکز بر اساس میزان هزینه آموزش و تجهیز کارگاه تا ۱۰ درصد از معافیت مالیات ارزش بر افزوده، بهره‌مند می‌شوند.

احمدی یادآور شد: مجوز هفت مرکز جوار در شش ماه دوم امسال صادر شده، پیش از آن ۲ مجوز صادر شده بود که تعداد مراکز جوار صنعت را به ۹ مرکز افزایش داد.

او تاکید کرد: مرکز جوار می‌داند که نیروی کار چه توانمندی و مهارتی باید کسب کند و آموزش‌ها نیز بر آن اساس ارائه می‌شود.

احمدی افزود: دفاتر مشاوره و کاریابی یک متصدی هستند و در عمل مشاوره و کاریابی ارائه نمی‌دهند که پیشنهاد می‌کنیم حد واسطی باشند و نیازهای آموزشی مراکز و واحدهای تولیدی را احصا کرده و به فنی و حرفه‌ای ارائه دهند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان با اشاره به اینکه نگاه توسعه‌ای فقط با حرف ایجاد نمی‌شود، نیاز به آموزش و مهارت وجود دارد گفت: زیربنای توسعه باید به درستی فراهم و نگاه‌ها را تغییر دهیم.

مدیرکل آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیز به صورت ویدئوکنفراس در این آیین مشارکت داشت و گفت: نیروی خلاق و دانا بدون آموزش ممکن نمی‌شود و در این راستا جامعه محور کردن آموزش‌های مهارتی را پیگیری می‌کنیم.
یعقوب نماینده افزود: دنیای آینده متعلق به آموزش در محل کار است و بهترین دانشگاه همان محل کار است.

او تاکید کرد: می‌توانیم بهترین استفاده از محیط کار را برای آموزش داشته باشیم و تمام محیط‌های صنایع و حتی صنوف را به مراکز آموزشی تبدیل کنیم.

نماینده اضافه کرد: صنعت و صنف از اهمیت ویژه‌ای برای همه نظام‌های آموزشی بویژه نظام مهارت محور برخوردار است.

مدیرکل آموزشگاه‌های آزاد و مشارکت‌های مردمی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای یادآور شد: ایجاد یک فضای یادگیرنده مستلزم حضور شرکای اجتماعی است بنابراین باید به شوراهای مهارت استان،  اهمیت بیشتری داده شود.

گفتنی است؛در این آیین علاوه بر اهدای مجوزهای مراکز جوار صنعت به واحدهای تولیدی و خدماتی، تندیس حامی برتر به خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان به دلیل انجام بیشترین حمایت‌ها و همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش‌ها اهدا شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار