استاندار کرمانشاه از مردم استان خواست برای مقابله با شیوع بیشتر کرونا و جلوگیری از ورود به موج چهارم این بیماری، دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از سال ۱۳۹۹ به عنوان سالی سخت برای کشور یاد کرد و گفت : انصافا شرایط کشور در مهار کرونا خیلی بهتر از کشور‌های دیگر بود و با همکاری مردم یک انسجام ملی برای مقابله با کرونا شکل گرفت، هرچند انتظار می‌رود مردم برای مقابله با شیوع بیشتر این بیماری دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

او با اشاره به خسارت‌های کرونا برای استان کرمانشاه در بخش‌های مختلف، گفت : در استان کرمانشاه ۱۵۰۰ فوتی کرونایی داشتیم که دردناک است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: کرونا در بخش‌های مختلف مشکلاتی را برای استان در پی داشت و فقط به بخش اقتصاد استان رقمی معادل هشت هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

بازوند از وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش به عنوان دو وزارتخانه که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند یاد کرد و افزود: آموزش و پرورش توانست با راه اندازی شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) خسارت‌های زیادی که ممکن بود از قِبَل ویروس کرونا به بخش آموزش وارد شود را تا حد زیادی جبران کرد.

او با اشاره به راه اندازی پویش کفش در استان در آستانه نوروز با هدف عیدی دادن کفش به دانش‌آموزان بی‌بضاعت استان، گفت: خوشبختانه با مشارکت خوب مردم و نهاد‌ها ۱۰ هزار جفت کفش برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه شده که از فردا (۲۶ اسفند) کار توزیع آن‌ها در سطح شهرستان‌ها آغاز می‌شود تا دانش‌آموزان بی بضاعت شب عید کفش نو داشته باشند.

بازوند با قدردانی از مشارکت همه در اجرای پویش کفش، گفت: سه هزار جفت از این کفش‌ها از سوی خانواده آموزش و پرورش استان تهیه شده است.

او خواستار پیگیری آموزش و پرورش برای بازپس گیری املاک آموزش و پرورش از سایر نهاد‌ها شد.

تعدادی از املاک آموزش وپرورش در اختیار سایر نهاد‌ها است

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تعدادی از املاک آموزش وپرورش در اختیار سایر نهاد‌ها است، گفت: دیوان محاسبات اعتقاد دارد این املاک به آموزش و پرورش اختصاص دارد، لذا پیگیر بازپس‌گیری این املاک از طریق نامه رسمی دیوان محاسبات هستیم.

او اشاره‌ای هم به صدور مجوز استخدام ۷۰۳ نفر از نیرو‌های واجد شرایط آموزش و پرورش برای رسمی شدن داشت و گفت: تلاش می‌کنیم تا کار‌های استخدامی این افراد را ظرف یکی دو روز آتی انجام داده تا این افراد بلافاصله پس از تعطیلات نوروز برای گذراندن دوره‌های آمادگی به دانشگاه فرهنگیان بروند.

یزدان پناه ادامه داد: پیش از این در دو سه هفته گذشته کار‌های استخدامی ۴۴۲ نفر از نیرو‌های واجد شرایط آموزش و پرورش انجام شد و امیدواریم کار‌های استخدامی بین ۱۳۵ تا ۱۴۰ نفر باقیمانده هم اوایل سال آینده انجام شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.