به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در حال حاضر آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار دارد و شرایط بیماری کرونا همه معادلات نظام آموزشی را تحت الشعاع قرار داده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: جمعیت عظیم دانشآموزان و فرهنگیان که همیشه آموزش حضوری را در اختیار داشتند دچار تغییر و تحولاتی شدند و در حقیقت بستری جدید فراهم شد. خوشبختانه تابآوری همه مجموعهها و به ویژه نظام تعلیم و تربیت در این عرصه خود را به خوبی نشان داد و در این مسیر بهرهگیری از ظرفیت رسانه ملی، مدرسه تلویزیونی، شبکه شاد و فضای مجازی به کمک آموزش و پرورش آمد. به هر شیوه تلاش کردیم تا آموزش تعطیل نشود و درک عمیقی از وضعیت موجود در بین همه مجموعه ایجاد شود و همه بتوانند با شرایط پیش آمده خود را وفق دهند.
او خاطرنشان کرد: شبکه شاد به عنوان یک بستر درون سازمانی به سرعت و با تلاش همگانی جای خود را در بین معلمان، خانوادهها و دانشآموزان پیدا کرد؛ اگرچه به عنوان یک فرصت از آن یاد میشود، اما یقین جای آموزش و حضوری را نخواهد گرفت. بارگزاری محتواهای آموزشی در بستر شبکه شاد و فرصت بهرهمندی معلمان و دانشآموزان از این مهم به خوبی فراهم شده و در حال انجام است که به طور معمول روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار پیام آموزشی در شبکه بین اعضا جا به جا میشود.ر
حاجی میرزایی اظهار داشت: شرایط پیش آمده در نظام آموزشی ایران در فضای مجازی با متوسط جهانی تقریباً یکسان و نزدیک به هم است. اصل را بر آموزش حضوری گذاشته و خواهیم گذاشت و هیچ آموزشی جایگزین آموزشهای حضوری نخواهد شد، اما ناچاراً به دنبال ترسیم نقشه جدید و با شرایط حاکم بر جامعه بودیم که به خوبی این طراحی انجام و در اختیار افراد قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از دغدغهها، حوزه پرورشی و تربیتی بود که در حال حاضر حدود ۳۰۰ هزار کانال در این حوزه فعال است و در عرصههای گوناگون و متنوعی با اقبال خوب خانوادهها، دانشآموزان و معلمان در حال انجام فعالیت هستند.
او افزود: در حوزه ارتقای سواد رسانهای اقدامات ارزندهای در بخشهای مختلف آموزش و پرورش صورت گرفته و به دنبال تامین ابزار الکترونیکی هوشمند برای دانشآموزان در شرایط فعلی هستیم و تلاش کردهایم تا از ظرفیتهای دولتی، مردمی، مشارکتی و خیرین در این مسیر بهرهگیری کنیم.
حاجی میرزایی بیان کرد: برای دانشآموزانی که به فضای مجازی دسترسی ندارند به شیوهها و روشهای دیگر کار انجام گرفته از جمله تهیه درسنامهها و خودآموز و تلاش شده تا آموزش استمرار و جریان داشته باشد. در حوزه جذب نیروی انسانی در سال جاری حدود ۱۰۰ هزار نیرو جذب شده و میشوند و در بخش بهبود وضعیت معلمان نیز لایحه رتبهبندی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیشترین نیروی انسانی جذب شده در کشور در سه سال اخیر که بیش از ۱۹ هزار نفر بوده، مربوط به سیستان و بلوچستان است و در این راستا میکوشیم تا فاصله شاخصهای آموزشی و تربیتی این استان با میانگین کشوری را کاهش دهیم.
انتهای پیام/
معلم از شعار تو خالی رتبه بندی خسته است.
میگی معلم کامپیوتر نه دینی.