رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زیرکوه از توقیف یک دستگاه خودرو حامل گاو فاقد مجوز بهداشتی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،   فلکی رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت: یک دستگاه خودروی وانت حامل ۲ راس گاو فاقد پلاک ملی و مجوز بهداشتی دامپزشکی که اقدام به حمل دام‌ها به مقصد استان خراسان رضوی نموده بود توسط پاسگاه انتظامی آبیز توقیف و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

او افزود: حمل دام فاقد پلاک ملی و بدون اخذ مجوز بهداشتی از شبکه دامپزشکی ممنوع است و در صورت توقیف به اتهام قاچاق دام پرونده به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

فلکی بیان کرد:یکی از عوامل انتقال و انتشار بیماری‌های واگیر و مشترک دامی حمل غیر مجاز دام است که موجب بروز خسارت‌های سنگین در جمعیت دامی و انسانی می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی زیرکوه گفت: از مهمترین بیماری‌های شایع در کشور بیماری تب برفکی است که خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران وارد می‌نماید و مطمئن‌ترین راه پیشگیری از آن کنترل تردد و ممانعت از جابجایی دام‌های بدون مجوز بهداشتی است.

او افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با امور دامپزشکی مراتب را سریعاً به واحد قرنطینه شبکه دامپزشکی شهرستان گزارش کنند

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.