شما می‌توانید رویداد‌ها و آمار مصدومان و فوتی‌های چهارشنبه سوری سال ۹۹ را در این گزارش خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شما می‌توانید رویداد‌های چهارشنبه سوری سال ۹۹ را در این گزارش خبری بخوانید.

چهارشنبه سوری امسال در دل بحران کروناست و توصیه می شود که این روز را در خانه بمانیم.

در این بسته خبری تصاویری از عکس های خبری سه عکاس باشگاه خبرنگاران جوان (مریم سادات هاشمی، الهه فلاح و علی آذر) از مصدومان چهارشنبه آخر سال  را مشاهده کنید.

چهارشنبه سوزی

حوادث چهارشنبه سوزی

چهارشنبه سوزی ۹۹

۳ سال پیش
آمار نهایی مصدومان چهارشنبه آخر سال ٩٩؛ آمار آسیب دیدگان به مرز ١٩٠٠ رسید

خالدی سخنگوی اورژانس کشور  با اشاره به  آمار نهایی مصدومان چهارشنبه آخر سال ٩٩ گفت: آمار کل آسیب دیدگان ١٨٩۴ نفر است که در سال ٩٨ این عدد١۴٩٨ بود همچنین ٩ نفر فوتی داشتیم که در سال ٩٨ این عدد ۴ نفر بود.

وی به آمار آسیب‌ به اندام‌ها اشاره کرد و گفت: ١٣١ نفر دچار قطع عضو شدند که در سال ٩٨ این عدد ١٩٣ بود.  ۵٢٧ مورد آسیب به چشم داشتیم که سال ٩٨ این عدد ۵١٢ بود همچنین ۵۴۶ نفر سوختگی متوسط و شدید داشتیم که در سال ٩٨ این عدد ٣١٨ بود.

خالدی به استان های رکورددار مصدومیت‌های چهارشنبه سوری آخر سال اشاره کرد و گفت: بیشترین آمار آسیب دیدگان در استان‌های تهران با ۵۵٣ نفر، آذربایجان شرقی با ١٨۵ نفر و کرمانشاه با ١۴٠ نفر بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ۴۶ درصد مصدومین بین ۶ تا ١٨ سال بودند، ٨٢ درصد آسیب دیدگان مرد و ١٨ درصد خانم بودند و ٣٠ درصد از آسیب دیدگان را عابران پیاده و نیروهای امدادی تشکیل می‌دهند.

۳ سال پیش

در این بسته خبری تصاویری از عکس های خبری دو عکاس باشگاه خبرنگاران جوان از مصدومان چهارشنبه آخر سال  در تهران را مشاهده کنید.

چهارشنبه سوری ۹۹

چهارشنبه سوری امسال

۳ سال پیش
آخرين آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تاكنون؛ تعداد مصدومان به ۱۱۰۰ نفر رسيد

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهرى تهران با اشاره به آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۳:۱۰ گفت: از صبح امروز تا کنون ۱۱۰۰ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۸۳ نفر دچار سوختگى، ۳۶۳ نفر دچار آسیب چشمى و ۸۰ نفر نیز دچار قطع عضو شدند همچنین ۲۰۶ نفر نیز در مراکز درمانى بسترى شدند که ۴ نفر در بخش ویژه بستری هستند و ۸۶۹ نفر درمان و ترخیص شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان هاى تهران، مرکزى و البرز درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

کولیوند گفت:  تهران با ۳۱۵ نفر، آذربایجان شرقی با ۹۵ نفر و کرمانشاه با ۹۲ نفر بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تهران گفت: ۴۹ درصد مصدومین بین ۸ تا ۱۶ سال هستند  و ۲۹ درصد از آسیب دیدگان را عابران پیاده تشکیل می دهند.

۳ سال پیش
تصادف موتور سیکلت و انفجار نارنجک‌های دست ساز

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۳ دقیقه امشب یک مورد حادثه در خیابان رودکی، تقاطع خیابان هاشمی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد. یک دستگاه خودرو سنگین آتش نشانی که در همان محدوده قرار گرفته بود سریعا به محل حادثه اعزام شد.

وی ادامه داد: یک دستگاه موتور سیکلت با دو نفر سرنشین به هنگام حرکت کنترل خود را از دست می‌دهد و به زمین می‌خورد، مشاهدات نشان داد که این دو نفر در لباس‌های خودشان مواد محترقه دست ساز داشتند و با زمین خوردنشان تعدادی از آن‌ها منفجر شد و تعدادی دیگر به سطح خیابان پخش شد و هر دو نفر دچار آسیب می‌شوند.

ملکی گفت: خوشبختانه آتش سوزی موتور سیکلت رخ نداده بود، یک نفر شدیدا از ناحیه دست دچار آسیب شده بود و نفر دوم هم دچار مصدومیت کمتری شده بود که آتش نشانان هر دو نفر را تحویل عوامل اورژانس می‌دهند و حدودا این افراد ۳۰ سال سن داشتند. سریعا این دو نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی افزود: این گونه مواد حساس هستند و با کوچکترین برخورد یا حرارتی دچار انفجار می‌شوند.

۳ سال پیش
آخرين آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تاكنون؛ تعداد مصدومان به ۹۰۰ نفر رسيد

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهرى تهران با اشاره به آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تا ساعت ۲۲:۳۰ گفت: از صبح امروز تا کنون ۶۰۰ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۳۴ نفر دچار سوختگى، ۳۰۰ نفر دچار آسیب چشمى و ۷۲ نفر نیز دچار قطع عضو شدند همچنین ۱۸۱ نفر نیز در مراکز درمانى بسترى شدند که ۴ نفر در بخش ویژه بستری هستند و ۷۰۱ نفر درمان و ترخیص شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان هاى تهران، مرکزى و البرز درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

کولیوند گفت:  تهران با ۲۵۲ نفر، کرمانشاه با ۷۷ نفر و مرکزی با ۶۸ نفر بیشترین آمار مصدومان چهارشنبه سوری را به خود اختصاص دادند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تهران گفت:  ۵۰ درصد مصدومین ۸ تا ۱۶ سال و ۳۰ درصد از آسیب دیدگان عابران پیاده هستند.


۳ سال پیش
آخرین آمار حوادثه چهارشنبه آخر سال در تهران

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران درباره موارد مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال از صبح امروز تا ساعت ۲۲ گفت: در استان تهران متاسفانه یک نوجوان ۱۵ ساله در جاجرود جان باخت ، ۱۹۴ نفر مصدوم و ۷ نفر در محل درمان شده‌اند.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران گفت:  ۱۴۳  نفر ترخیص و ۴۴ نفر بستری شده اند و متاسفانه یک نفر به علت سوختگی درجه ۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد .

وی افزود: متاسفانه ۲۸ مورد قطع عضو، ۷۸ مورد آسیب به چشم و ۴۶ مورد سوختگی گزارش شده است.

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران گفت:   ۴۳ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۶ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

۳ سال پیش
آخرين آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال تاكنون؛ تعداد مصدومان به ۶۰۰ نفر رسيد

کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور در بیمارستان شهید مطهرى تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تا ساعت ٢٢:٠٠ گفت: از صبح امروز تا کنون ۶۰۰ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدومیت شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۱ نفر دچار سوختگى، ۱۸۶ نفر دچار آسیب چشمى و ۵۲ نفر نیز دچار قطع عضو شدند همچنین ١٣١ نفر نیز در مراکز درمانى بسترى شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: متأسفانه ٣ نفر نیز در استان هاى تهران، مرکزى و البرز درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

۳ سال پیش
آخرین آمار حوادثه چهارشنبه آخر سال در تهران

سعید مهرسروش سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران درباره موارد مرتبط با حوادث شب چهارشنبه آخر سال از صبح امروز تا ساعت ۲۱:۳۰ گفت:  در استان تهران متاسفانه یک نوجوان ۱۵ ساله در جاجرود جان باخت و ۱۳۹ نفر مصدوم و ۷ نفر در محل درمان شده‌اند.

وی افزود: ۹۴ نفر ترخیص از بیمارستان و ۳۷ نفر بستری بیمارستان شده و متاسفانه یک نفر به علت سوختگی درجه ۳ در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد .

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران بیان کرد: متاسفانه ۲۴ مورد قطع عضو، ۵۱ مورد آسیب به چشم و ۳۱ مورد سوختگی گزارش شده است.

به گفته وی ۴۸ درصد مصدومان سن ۸ تا ۱۶ سال دارند و ۳۶ درصد از مصدومان عابران پیاده بودند.

 

۳ سال پیش

رییس پلیس مترو از کشف ۹ کیلوگرم موادمحترقه در ایستگاه متروی صادقیه خبر داد.

۳ سال پیش

رئیس پلیس پايتخت گفت: در رابطه با آتش سوزی در چهارشنبه سوری، چندین نفر دستگیر شدند و چند دستگاه خودرو توقیف شده است.

۳ سال پیش
انفجار نارنجک دست ساز در دستان دو فرد جوان

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت ۱۹:۵۳ دقیقه امشب یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در خیابان هاشمی قبل از خیابان جیحون، کوچه هلالی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: ایستگاه شماره ۸۵ به محل حادثه اعزام شد. یک منزل دو طبقه قدیمی دو مرد جوان حدودا ۲۵ ساله به هنگام حمل چند نارنجک دست ساز در پله‌های ساختمان به دلایل نامشخصی مواد محترقه دست ساز منفجر شده و خسارت‌های جزئی به محل وارد شده بود و شیشه ها، فرش‌ها و دیوار‌های منزل در حد جزئی خسارت‌هایی دیده بود.

ملکی گفت: هر دو نفر دچار آسیب دیدگی و سوختگی از نواحی مختلف شده بودند که تحویل عوامل اورژانس شدند، عملیات به پایان رسیده و نیرو‌ها محل را تحویل عوامل انتظامی دادند.

۳ سال پیش
آخرين وضعيت مصدومان مربوط به چهارشنبه آخر سال/ ٣ نفر تاكنون جان باختند

کولیوند رئيس سازمان اورژانس كشور در بيمارستان شهيد مطهرى تهران گفت: از صبح امروز تا كنون ٣٣٥ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدوميت شدند.

وی ادامه داد: از اين تعداد ١٢٠ نفر دچار سوختگى، ٩٠ نفر دچار آسيب چشمى و ٣٥ نفر نيز دچار قطع عضو شدند. همچنین ١٠٠ نفر نيز در مراكز درمانى بسترى شدند.

کولیوند گفت: متأسفانه ٣ نفر نيز در استان هاى تهران، مركزى و البرز درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باختند.

رئیس اورژانس کشور گفت: استان تهران  با ٩٥ مصدوم بيشترىن تعداد مصدومان و استان هاى خراسان شمالى، سيستان و بلوچستان و خوزستان هركدام با يك مصدوم كمترين تعداد مصدومان را دارند.

وی بیان کرد:  نيرو هاى اورژانس ١١٥ در كل كشور به صورت كاملاً آماده باش هستند.

۳ سال پیش
٢٠٨ مصدوم و یک فوتی در چهارشنبه آخر سال

كوليوند رييس سازمان اورژانس كشور در بيمارستان شهيد مطهرى تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از صبح امروز تا كنون ٢٠٨ نفر بر اثر حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال دچارمصدوميت شدند.

وی ادامه داد: از اين تعداد ٨٣ نفر دچار سوختگى، ۳۵ نفر دچار آسيب چشمى و ٢٢ نفر نيز دچار قطع عضو شدند.

کولیوند گفت:  از اين تعداد ٥٧ نفر نيز در مراكز درمانى بسترى شدند. بیشترین آمار مصدومان حادثه چهارشنبه سوری مربوط به استان تهران، البرز و مرکزی است و متأسفانه يك نفر نيز در استان مركزى درپى حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال جان باخت.

رئیس اورژانس کشور بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا شانس ابتلا به بیماری در تجمع‌ها بالاست و درخواست داریم که هموطنان به ویژه والدین بیشتر مراقبت کنند، زیرا بیشتر مصدومان در رنج سنی تا ۶ تا ۳۰ سال هستند و اگر والدین فرزندان را تنها نگذارند و به هشدار‌ها توجه کنند با حوادث مواجه نخواهیم شد.

۳ سال پیش
آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سال از زبان رئیس اورژانس کشور

کولیوند رئیس اورژانس کشور در ارتباط زنده تلفنی با بخش خبری مجله خبری باشگاه خبرنگاران جوان از آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سال خبر داد.

۳ سال پیش
قطع شدن مچ هر دو دست فردی بر اثر انفجار مواد محترقه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور، گفت: یک فرد ۲۷ ساله به دلیل قطع شدن مچ دست به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شده است.

خالدی افزود: همچنین فردی دیگر به دلیل قطع شدن هردو مچ دست به بیمارستان حضرت رسول منتقل شده است و تیم پیوند بیمارستان حضرت رسول در حال آماده باش هستند.

۳ سال پیش
مصدومیت ۴۱۴ نفر از ابتدای اسفند تاکنون با مواد محترقه

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از ابتدای اسفند ماه تا کنون ۴۱۴ نفر بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند که ۱۱۸ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری هستند.

خالدی بیان کرد: تاکنون ۲۷۹ مصدوم از بیمارستان ترخیص شده و ۱۵ نفر در محل درمان شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در اسلامشهر یک مورد قطعی دست گزارش شده است.

۳ سال پیش
۸۹ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری تا ساعت ۱۸

پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور با اشاره به حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: در  روز ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ تا ساعت ۱۸:۰۰ تعداد ۸۹ نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری مصدوم شده‌اند که ۲۵ نفر از آن‌ها بستری هستند.

او گفت: همچنین ۵۵ نفر از مصدومان از بیمارستان ترخیص شدند و ۹ نفر در محل درمان شد. خوشبختانه تاکنون فوت افراد بر اثر این حوادث گزارش نشده است.
کولیوند بیان کرد: متاسفانه تا به این لحظه ۸ نفر دچار قطع عضو شده‌اند و ۱۵ مورد آسیب به چشم و ۴۲ مورد سوختگی گزارش شده است.

رییس اورژانس کشور ادامه داد: بیشترین افراد آسیب دیده را در استان‌های تهران با ۲۲ نفر، البرز با ۱۴ نفر و کرمانشاه با ۹ نفر داشته‌ایم.

۳ سال پیش
انفجار نارنجک در محدوده سه راه شریعتی

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران اظهار کرد: بر اثر انفجار نارنجک در محدوده سه راه شریعتی دو نفر مصدوم شدند.

او گفت: بر اثر بروز این حادثه یکی از افراد مصدوم دچار آسیب چشمی شده است.

۳ سال پیش
فوت ۶ نفر در سراسر کشور

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور، اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه تا به امروز ۳۸۹ نفر بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری مصدوم شده اند.

خالدی گفت: تعداد ۱۱۲ نفر از مصدومان در بیمارستان بستری هستند و متاسفانه تاکنون ۶ نفر در کشور بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری فوت کرده‌اند.

۳ سال پیش
قطع عضو ۳ نفر در تهران بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران اظهار کرد: تعداد مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری تهران، از صبح امروز تا به این لحظه ۱۹ نفر است که تعداد ۶ نفر در بیمارستان بستری شده‌اند.

او افزود: همچنین ۶ نفر از مصدوم در محل درمان شدند و سه مورد قطع عضو تا به این لحظه در تهران گزارش شده است.

صابریان ادامه داد:  تاکنون ۷ نفر از مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری تهران دچار سوختگی شده‌اند. همچنین چهار مورد آسیب چشمی گزارش شده است.

۳ سال پیش
مصدومیت ۳۷۲ نفر از اسفند تاکنون با مواد محترقه

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس اورژانس گفت: تا این لحظه ۳۷۲ نفر در کشور مصدوم شده اند که ۱۱۲ نفر از مصدومان بستری شده اند.

وی افزود: بر اثر انفجار منزل مسکونی در اردبیل سه نفر مصدوم شده اند. که یک نفر از مصدومان بد حال هستند.

۳ سال پیش
آخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران از آخرین آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال خبر داد.

۳ سال پیش
انفجار نارجک دستی در خاوران ۲ مصدوم بر جای گذاشت

سعید مهرسروش، سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال اورژانس تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  انفجار نارجک دستی در منطقه خاوران ، خیابان نبرد جنوبی منجر به مصدومیت ۲ نفر شد که مصدومان به بیمارستان امام حسین منتقل شدند.

انفجار در نبرد

۳ سال پیش
مصدومیت ۲۵ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه/ ۳ نفر دچار قطع عضو شدند

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اخرین آمار مصدومان چهارشنبه سوری آخر سال اظهار کرد: در ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ تا ساعت ۱۴:۰۰،  بر اثر استفاده از مواد محترقه ۲۵ نفر دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۸ نفر در بیمارستان بستری هستند و ۱۳ نفر درمان و ترخیص شدند.

خالدی ادامه داد: ۳ مورد قطع عضو، ۲ مورد آسیب به چشم و ۸ مورد سوختگی گزارش شده که بیشترین آمار مصدومان در استان‌های تهران با ۸ نفر، استان آذربایجان شرقی با ۶ نفر و استان مرکزی با ۴ نفر بوده است.

۳ سال پیش
مراجعه ۱۲ مصدوم مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان شهید مطهری

مصطفی ده مرده‌ای رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آمار حوادث چهارشنبه سوری سال ۹۹، اظهار کرد: از اول اسفند تاکنون ۱۲ نفر مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان شهید مطهری مراجعه کرده‌اند.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری ادامه داد: تاکنون ۸ نفر از مصدومان مرتبط با حوادث چهارشنبه سوری سرپایی درمان شده و ۴ نفر بستری شده‌اند.

۳ سال پیش
آمار مصدومان چهارشنبه سوری ۹۹ از اول اسفند تاکنون

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین آمار حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه تا به امروز ۳۲۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از چهارشنبه سوری مصدوم و از این تعداد ۹۰ نفر در بیمارستان بستری شده و ۶ نفر فوت کرده اند.

وی افزود: تا به این لحظه ۴۱ نفر دچار قطع عضو، ۹۷ نفر دچار آسیب چشمی و ۱۲۷ نفر دچار سوختگی شده اند. از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا به امروز ۹۲ درصد از مصدومان چهارشنبه سوری مرد و هشت درصد خانم بودند. تا به این لحظه ۲۲۳ مصدوم از بیمارستان ترخیص و ۶ نفر در محل درمان شده اند.

 سخنگوی سازمان اورژانس کشور افزود: استان تهران ، آذربایجان شرقی و مرکزی بیشترین و هرمزگان کمترین آمار حوادث و مصدومیت را داشته اند.

وی توصیه کرد: کارمندان در روز چهارشنبه سوری زودتر به خانه های خود بروند و برای تردد معابر اصلی را انتخاب کنند.

۳ سال پیش
استقرار آمبولانس در ۱۹۷ نقطه پر تردد شهر تهران

پیمان صابریان رییس اورژانس تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ساعت ۱۶ امروز، سه٬شنبه ۲۶ اسفند تا پایان شب در ۱۹۷ نقطه پر تردد شهر تهران آمبولانس اورژانس مسقتر خواهد شد و تمام پایگاه‌ها در آماده باش کامل هستند.

او افزود: در حال حاضر در اورژانس تهران اتاق فرماندهی (ics) فعال شده  و کلیه مرخصی‌ها را لغو کرده‌ایم.

صابریان گفت: تمام نیرو‌های موتورلانس اورژانس از ساعت ۱۷ امروز تا پایان شب آماده خدمت رسانی هستند و ۵۰ دستگاه آمبولانس رزرو به چرخه عملیات اضافه شده است.

رییس اورژانس تهران مطرح کرد: تجهیزات سوختگی کافی برای آمبولانس‌ها در نظر گرفته شده است و تعداد نیرو‌های دیسپچ را به منظور افزایش پاسخگویی افزایش داده‌ایم.

۳ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۶:۴۲ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
واقعا خیلی خطر ناک است الان مال پارسال پسر خاله من 8 سالش بود صورتش همه سوختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
باید این چهارشنبه سوری رو از بین ببریم
Canada
ناشناس
۱۲:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
تمام این اتفاقات بخاطر توجه نکردن شهرداری ها به جشن های ملی هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
تمام این اتفاقات برای فرهنگ اشتباه مردم ماست
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۲:۱۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
یادش بخیر...چندین سال پیش چهارشنبه سوری فقط باید از روی آتیش می پریدیم...ولی چند سال اخیر باید منتظر آمار مصدومین و فدای هستیم...
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۰۸ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اینارو نباید دلت بسوزه و بهشون خدمات بدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
این کار کجای دنیا مرسوم است متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
مگه داعش حمله کرده؟
Iran (Islamic Republic of)
میکائیل
۱۱:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
برای یه شب اندازه سه تا رزمایش مهمات و مواد منفجره خرج کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
این نشون میده که افت فرهنگی زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۴۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
یعنی میشه یه روزی اصلا چنین جشنی وجود نداشته باشه خیلی ناراحت میشم واقعا ، این همه مصدوم و قطع عضو!!!
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۰:۳۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اخه چه خوشی با سوزوندن و ترقه بازی و ازار دیگران بوجود میاد
اخه تاکی؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا مایه تاسف که اینجور عزیزهامون از دست میدیم به قول رییس اورژانس کشور از بچه 6 سال تا جوان 36 ساله اینا سرمایه هایی کشورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
امسال در محله ما از همه سال ها بدتر بود از زمانی که مدرسه ها بسته شده بچه ها هم که درس شده بهانه میرن تو گوشی تا شب این کانال ها و گروه هارو دنبال می کنند بچه هایی که سال پیش این موقع نمیدونستن نت چیه الان حساب پدر مادرشون خالی میکنند این شده آموزش ما
واقعاً بدترین تصمیم ممکن غیر حضوری شدن مدارس بوده نتیجه میشه آدم هایی که در آینده مسئولیت گریز، بی انضباط و شلخته بار می آید
معلم ازش میپرسه تکالیف انجام دادی در حالی که میدونسته چی بوده میگه نت نداشتم ندونستم !
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۴۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
این کسانی که ترقه میندازن همه رو بگیرن بندازن توی یک اتاق تاریک بعد همون ترقه ها رو توی همون اتاق بندازن .....
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۲۲:۱۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۳
من خودم میخام بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اون هایی که مرتکب چنین حماقت هایی شدن نوش جون شون باشه هر بلایی که به سرشون اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
حماقت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
تا آدم های احمق هست این حوادث هم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
احمق ها
Iran (Islamic Republic of)
شاهدخت
۰۱:۵۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
اگه بزرگان زرتشتی قبل از اسلام می دونستن آیین قشنگی مثل دعا خوندن برای درگذشتگان رو ما روزی تبدیل میکنیم به فرصتی برای راه انداختن جنگ شهری که مرده رو ار گور بلند میکنه دردم سکته میکردن .

پریدن از روی آتش بی حرمتی به قداست آن بوده یه سری سنت من درآوردی به وجود آوردن و این آیین پر شکوه رو به گند کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
حالا اگه یه سال اتیش بازی نکنیم مگه طوری میشه
واقعا الان واجبه نزدیک عید یکی قطع عضو یکی سوختگی ووووو
لطفا مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
چه مراسم مزخرفی این چهارشنبه سوری بلای جان خودت و دیگران .عجب مصیبتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
واقعا درک نمی کنم کجای دنیا یه جشن سنتی کشته میده، به خدا خجالت داره، به سلامت خودتون و آرامش خانواده تون رحم کنید
Iran (Islamic Republic of)
amin
۰۰:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خیلی جالبه
داخل فیلم
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس میگه متاسفانه 6 نفر فوتی داشتیم تا این لحظه (ساعت 4 نیم )
بعدش

سردار رحیمی (رئیس پلیس) میگه تاکنون هیچ مورد فوتی نداشته ایم.(ساعت 9 ربع )
لطفا میخوان خبری بدین حداقل هماهنگ باشین
United Arab Emirates
محسن
۰۰:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خدا عقل بده
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۲۳:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
بدتر از اينش سرشون بيادم حقشونه يكي نيس بگه جامعه كم مشكل داره شماها ميان كه چي بشه از بس سال شاخي رو پشت سر گذاشتيم كه با همچين كاراي به استقبال سال اينده ميخاين برين چين با اون همه جمعيت جشن اخر سالشون رو برگذار ميكنن بدرن مصدوميت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
الان ساعت 11:27 دقیقه شب هست. هنوز هم دارند ترقه می زنند
یا خداااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
اون مصدومان محترمی که مقصر هستن و با گرفتن نارنجک و ذوق و خوشحالی احساس غرور و تبدیل کردن خیابون ها به میدون جنگ و انداختن ترس و وحشت تو دل زن و بچه و آسیب زدن به دیگران در اوردن چشم وچال یه عده ادم بی گناه رسیدگی نشه تازه ببرن بندازشون بخش کرونا تا بگیرن زودتر بمیرن یک عده نادان از جامعه کم بشه بلکه اماربرای سال بعدپایین بیاد اون دسته از مقصرانی که مصدوم شدن نوش جانشون تا شعورشون برسه این همه اطلاع رسانی میشه گوش بدن کارد درمان‌گناه نکرده هم خسته مقابله با کرونا باشه همه یک عده ابله سوخته بمونن رو دستشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
همه حرفات درست ولی مگه کادر درمان کوه کنده که خستس؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا فیروزی گلوجه دانشجوی روانشناسی از تبریز
۲۲:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
شادی کردن خوبه از روی هیجان بد است خا نواده ها مراقب فرزندانتان باشید تا از چها شنبه صوری لذت ببری
Iran (Islamic Republic of)
آرزو های سای
۲۲:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
خدای من!!!!!!!!!!!!!!!!من قلبم داره وای میسته!!خدا بخیر کنه....تنها کاری ک میتونم بکنم دعا برای نوجوونا و جوونای کشورمه،ایشالا ب راه راس هدایت شن....امین
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
چهارشنبه آخر سال شبی که ملت به دست خود بدون نیاز به کمک خارجی به صورت انتحاری خودشان رو منفجر میکنن
France
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
یه قشر بهانه جو نشستن به اینا گیر که بدن می گن نمی ذارن مردم شادی کنن ، عموم مردم آگاه و موافق جمع کردن بساط این کار هستن از رو آتش پریدن اوکیه باز اونم نه آتییش بزرگ اما نارنچک دستی و ترقه های خطرناک رو همسایه ها باید گزارش کنن ، چون اینا که می زنن یه عدشون یه مدت بعد حاضرن هرکاری کنن اون اتفاق تکرار نشده باشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
آدم اگه عاقل باشه این کار رو نمیکنه همون بهتر که بسوزن تا سر عقل بیان و دیگه از این کارا نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
خدا بساط هرچی جهل و آدم جاهله جمع کنه اول از همه این رسم مسخره و دنباله روهاش
Canada
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
این ترفه بازی هم رسم ما ایرانیا نیست، رسم ما خیلی قشنگ بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
با این وضع چاره ای نیست جز اینکه در تمام شهر های کشور یک محوطه بزرگ درون شهری را اختصاص بدهند به چهارشنبه سوری تا به خاطر نبود مکان کافی افراد بی احتیاط خوشگذرانی خود را در کوچه و خیابان و بازار و در کنار خانه های مردم انجام ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۰:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
به درک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
انصافاً بعد آمریکا و اسرائیل برای ما شاخ و شونه میکشن بابا اگه پلیس این بچه ها رو ول کنه اورانیم هم تو ترقه کار میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
الان یکی از مغازه ها از ترس اش بست و رفت. آیا این حق الناس نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
چرا جلوی این کار مسخره رو کسی نمگیره!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
ای کاش میدونستند ترقه بازی حق الناسه و با هر صدای ترقه چقدر تو اون دنیا عذاب برا خودشون درست میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
دولت سالها پیش اعلام کرداین چه جشنیه بامردم لجبازی کردمردم بدترکردناین شدکه خراب شدتاچندسال پیش ترقه ایی وجود نداشت بایک اتش کوچک مردم جشن برپا میکردن لجبازیها بااس شد ترقه نارنجک دستی بوجودبیاید ،ازکجاازکشوربرادر چین همین ترقه هارا مردم میکنند بمب یانارنجک دستی اینها باید ازسرمرزها یااسکله ها جلوگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
شنبه
۱۹:۳۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
جنگ داخلی شده انگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
چند تا از شیشه های خانه ما شکست آن مسئولان که باید امنیت را تامین کند مدیون هستند یادتان نرود مدیون
Germany
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
چهارشنبه سوری رو فرهنگ سازی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
مملکتی که یک مسئله به این کوچکی رو نمیتونه به بهترین وجه حل کنه،اونموقع میخواد اقتصاد ترمیم کنه و طرز تفکر اسلامی رو به همه ی دنیا صادر کنه،واقعا جایگاه مخصوص بهمراه مواد محترقه استاندارد و طبق سنت قدیمی در جایگاهای دیگر آتش کنترل شده برای مسن تر ها و پریدن از روش با کمال احتیاط اینقدر سخته برای مسئولین،واقعا جای تاسف داره ،بنظرتون کرونا رو هم میتونید بااین برنامه ریزیهای جزیره ای شکست بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی sh
۱۹:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
بعضیا ادم نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
خیلی سال خوبی گذروندین و موفقیت زیادی کسب کردین جشن هم میگیرین اونم چه جشنی صدرحمت به جنگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
جنگ در منطقه ما شروع شده
خداییش کی جرات می کنه از خونه بره بیرون
بیچاره مغازه دارها و راننده ها
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۸:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام واقعا نمیدونم چرا این نوجوانان و جوانان ترقه بازی میکنن نه به فکر سلامتی خودشان هستن نه به فکر جان هم وطنان شون هستن درضمن شما با صداهای ترقه دارید مردم رو اذیت میدید حتی بعضی از کودکان با صدای ترقه وحشت میکنن از تمام جوانان و نوجوانان خواهش میکنم به فکر اینده خودشون و به فکر هم وطنان شون باشند ممنون از تمام کسانی که به فکر هم وطنان شان هستن
Iran (Islamic Republic of)
S
۱۸:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
با سلام واقعا نمیدونم چرا این نوجوانان و جوانان ترقه بازی میکنن نه به فکر سلامتی خودشان هستن نه به فکر جان هم وطنان شون هستن درضمن شما با صداهای ترقه دارید مردم رو اذیت میدید حتی بعضی از کودکان با صدای ترقه وحشت میکنن از تمام جوانان و نوجوانان خواهش میکنم به فکر اینده خودشون و به فکر هم وطنان شون باشند ممنون از تمام کسانی که به فکر هم وطنان شان هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
این همه مواد منفجره رو کی در اختیار مردم میذاره ؟!!!!
مردم که خودشون ندارند
بهتر نیست یکی جلوی پخش این مواد رو بگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
این همه مواد منفجره رو کی در اختیار مردم میذاره ؟!!!!
Germany
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
کام خودتون و خونوادتون رو تلخ نکنید نارنجک هایی که خریدید رو بندازید داخل تشت آب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
ترقه گرونه نخرید تا ارزون بشه خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
به در حیاط ما ترقه میزنن والا ادب یاد بدین به بچه هاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
محله ما ساکت هست
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۷:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
عزا عزاست امروز روز عزاست امروز روز چهار شنبه سوری امروز ست عده‌ای از مردم پیش خداست امروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
یعنی نمیتونن این بساط ترقه بازی را جمع کنند بابا مردم اعصاب ندارن پیاده رو ها پرشده اخه این همه چطوری وارد کشور میشه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
قاچاق میشه از کجا میاد؟؟؟
از چین خراب شده اکثر ترقه های بزرگ و کوچیک روش زده ساخت چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
همین الان یک انفجار پر صدا رخ داد
خدایا چرا بعضی ها عقل ندارند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
""همه ما مسئول هستیم..""
فرهنگ و سنت های ما همه قشنگ هستن...
فقط ماها با نوع اجرای غلط این سنتها ، مسئول خراب شدن و در نهایت محو شدنشان هستیم.
آباد باش ای ایران... آزاد باش ای ایران... ازما فرزندان خود... دلشاد باش ای ایران
نوروزتان مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
ما ها سنت های اصیل ایرانی خودمونی رو که هیچی... ،
ولنتاین ( جشن وارداتی.. ) ، رو هم بهمون میدن میریم گننننننندش... رو در میاریم ،
مثلا" : حتی اروپا یی ها.. از شدت عمل در ولنتاین ، بین ایرانی ها.. تعجججججب کردن...!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
سلام ممنون بابت اطلاعات خوبی که دادید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
انقدر مسئول مسئول نکنیم ... چرا که ما از این 82 میلیون نفر ، حداقل 80 میلیون ما مردم هستیم که گند هر چیزی رو.. و هر سنتی رو در میاریم ،
*اصل سنتها در نهایت "سادگی..و برای آرامش.. و شادی بشر.. " در کنار هم هستند
ما ها چند سال هست که زیبایی هر سنتی رو ، با چشم و هم چشمی ها... برای شاخ بودن.... در اون سنت ، می زنیم داغون می کنیم..!!
و همینطور داریم ادامه می دیم...
بعد ، همش گردن همدیگه می ندازیم ، اصلا" خودمون رو نمی خواهیم درست کنیم..
هر سنتی رو ** درست.. و زیبا.. و شادی بخش... ** اجرا کنیم...
نوروز مبارک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
وقتی این تیتر رو خوندم خنده ام گرفت
چهارشنبه سوری ۹۹ ؛ آخرین آمار مصدومان

خداییش خنده داره دیگه. آدم عاقل که با دست خودش، خودش را مصدوم نمی کنه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
خوشی؟ گریه داره نه خنده
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۳:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
هموطن گرامی !
جسارتا !
این حماقت خودتون رو میخواید گردن کی بندازید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
بیشتر مشکلات چهارشنبه سوری به خاطر اینه که مسئولین به جای کمک به برگذاری بهتر این جشن باستانی درصدد حذف و نادیده گرفتن آن هستند. براحتی شهرداری‌ها می‌توانند متصدی برگذاری جشن با نورافشانی و آتش‌بازی بی‌خطر باشند تا حداقل دقایقی مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی رو فراموش کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
کارمندان بیمارستان همش باید سرکار باشن بعد بقیه کارمندان زود تعطیل میشن این کجاش عدالته؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۲:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
این را می شد مثل برخی کارها ممنوع کرد یا با تعیین شرایط و قوانین سخت هر سال اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
قدیما چهار تا اتش درست می کردند کوچیک اونقدر که یه پیرمرد هم بتونه از روی اتیش بپره . اما حالا اون ترقه ها که ص دای عجیب غریب داره و اون بی مزه گی ها پروندن ترقه به طرف مردم و ترسوندن مردم . این که نشد چهارشنبه سوری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
آره بخدا این مردم ازاری هست نمیدونم چرا این ترقه فروشی را جلو گیری نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
جشن چهار شنبه سوری را تبدیل به عذا نکنیم. یه کم آرومتر و ملایمتر مواظب اطرافیان باشیم.
آخرین اخبار