توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی مهاباد در آستانه عیدنوروز

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز شهروندان از خرید فرآورده‌های گوشتی غیر بهداشتی خودداری کنند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ایام نوروز و افزایش مصرف فرآورده‌های خام دامی از جمله گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی رعایت موارد ذیل جهت ارتقاء بهداشت عمومی توسط شهروندان الزامی می‌باشد.

آغاز افزود: شهروندان از خرید گوشت قرمز، گوشت مرغ، جگر و سایر فرآورده‌های خام دامی که در خارج از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشند جدا خودداری کرده و این قبیل فرآورده‌ها بدلیل عدم نظارت بهداشتی امکان آلودگی با انواع بیماری‌ها از جمله تب هموراژیک کریمه، شاربن، سل و سایر بیماری‌های مشترک را دارند.

او اضافه کرد: فرآورده‌های منجمد مانند گوشت و مرغ منجمد باید در فریزر نگهداری شده و از خرید گوشت و مرغ منجمد که در خارج از فریزر از جمله یخچال‌های معمولی نگهداری شده اجتناب شود.


بیشتر بخوانید


آغاز اذعان کرد: این محصولات بدلیل ماهیت پروتئینی خود به سرعت در شرایط نامطلوب فاسد شده و در مجاورت گرد و غبار هوا دچار آلودگی ثانویه شده و سلامت مصرف کنندگان را به مخاطره می‌اندازند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هنگام خرید گوشت مرغ، تخم مرغ، دل و جگر به تاریخ تولید و عدم مخدوش بودن آن توجه کنید.

او گفت: گوشت قرمز عرضه شده بایستی دارای مهر دامپزشکی و پلمب مربوطه باشد، زیرا مهر دامپزشکی نشان دهنده کشتار دام زیر نظر ناظرین شرعی و بهداشتی می‌باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد از شهروندان درخواست کرد هر گونه گزارش تخلفات بهداشتی مشاهد شده را به بازرسان شبکه دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.