فرمانده انتظامی مازندران از بکارگیری روزانه ۲۷۰۰ نیرو برای تامین امنیت نوروزی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سردار مرتضی میرزایی فرمانده انتظامی مازندران در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان با اشاره به بکارگیری روزانه ۲۷۰۰ نیرو در گشت انتظامی برای تامین امنیت نوروزی در ایام نوروز، گفت: برای تامین امنیت مردم و مسافران نوروزی در استان در مجموع ۴۹۵ گشت خودرویی و ۲۲۱ گشت موتوری بکارگیری خواهد شد.

او با اشاره به اقدامات پلیس در پیشگیری از حوادث اجتماعی از جمله پیشگیری از حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال، افزود: به همین منظور همکاران انتظامی استان با اجرای طرح‌های اجرایی و عملیاتی طی این مدت موفق به کشف بیش از ۵۹۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در استان شدند.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به افزایش ۷۰ درصدی کشفیات مواد محترقه در استان، گفت: در این ارتباط ۶۹ واحد صنفی پلمب شد و ۱۱۲ متهم نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار میرزایی در تشریح اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی استان در امسال افزود: در این بخش تمامی موفقیت‌های پلیس نتیجه کمک ها، همکاری‌ها و ارتباطات خوب مردم با پلیس بود که منجر به ایجاد مطلوب امنیت و احساس امنیت در استان شده است.

رضایت از حضور به موفع پلیس در صحنه

او گفت:  بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تماس در طول سال گذشته با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد که ۴۳ درصد از این تماس‌ها عملیاتی، ۴۱ درصد برای کسب راهنمایی و مشاوره از پلیس و ۱۶ درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

سردار میرزایی با اشاره به افزایش رضایمتندی مردم از پلیس ۱۱۰، افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده ۹۰ درصد از کسانی که با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته اند از پاسخگویی و حضور به موقع پلیس در صحنه اعلام رضایت کردند.

فرمانده انتظامی مازندران از رشد ۳۷ درصدی کشفیات سرقت در استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش ۲۴ درصدی مجموع سرقت‌ها که اغلب از سرقت‌های خرد است، ۷۱ درصد از سرقت‌هایی که به وقوع پیوست، منجر به کشف شده است.

عملکرد مثبت پلیس امنیت اقتصادی

سردار میرزایی با اشاره به شکل گیری پلیس امنیت اقتصادی در استان و شهرستان‌های تابعه، از کسب رتبه چهارم این پلیس در کشور خبر داد و افزود: علیرغم تشکیل این پلیس در شش ماهه دوم امسال، رهاسازی بیش از یک میلیون متر مربع از زمین‌های تصرف شده از چنگ زمین خواران، کشف ۸۹۹ میلیارد ریالی کالای قاچاق، کشف ۸۴۰ میلیارد ریال کالا‌های احتکار شده و ۴۰ میلیارد ریالی اختلاس از دیگر فعالیت‌های بارز پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان بوده است.

او همچنین از کشف بیش از ۵ تن و ۶۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر در استان با ۲۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این ارتباط با اجرای ۲ هزارو ۲۷۱ طرح پاکسازی نقاط آلودهف کنترل محور‌های مواصلاتی و ارتقای امنیت اجتماعی در سطح استان ۶۵ باند تهیه و توزیع مواد مخدر متلاشی شد.

سردار میرزایی از افزایش ۴۳ درصدی بازدید‌های نظارتی پلیس از واحد‌های صنفی استان خبر داد و گفت: بیش از ۷۹۴ هزار بازدید نظارتی پارسال از واحد‌های صنفی انجام شد که از این تعداد ۹ هزار و ۷۲۰ واحد صنفی به دلیل تخلفات صنفی و انتظامی پلمب شدند.

رصد کامل اراذل و اوباش مجازی

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به رصد فعالیت‌های اراذل و اوباش در فضای مجازی و حقیقی، افزود: در این راستا با اقدامات عملیاتی پلیس در یک سال جاری ۴۰۲ متهم دستگیر شدند و برخورد‌های قضائی و انتظامی لازم با آنان صورت گرفته است.

سردار میرزایی از کسب رتبه اول توسط پلیس فتا در کشور خبر داد و گفت: با تقویت و راه اندازی مرکز فوریت‌های فضای مجازی، پلیس فتا به صورت ۲۴ ساعته بر فضای مجازی اشراف داشته و با رصد موضوعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام انتظامی لازم صورت خواهد گرفت.

او با تشریح عملکرد پلیس فتا در بحث مبارزه با کلاهبرداری‌های اینترنتی، نشر اکاذیب و سایر تخلفات در حوزه فضای مجازی، افزود: در بخش پلیس فتا در مجموع شاهد رشد ۱۲۰ درصدی برخورد با جرایم بوده ایم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش ۴ درصدی تصادفات درونشهری در استان، گفت: ۳۶ درصد این تصادفات را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

سردار میرزایی با اشاره به ثبت ۴۶۹ میلیون و ۴۰۴ هزار تردد خودروی در استان طی یک سال کذشته از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی استان نیز خبر داد و افزود: با توجه به کاهش تردد‌ها به دلیل محدودیت‌های کرونایی و علیرغم افزایش سرعت خودرو‌ها مجموع تصادفات در حوزه محور‌های استان نسبت به پارسال ۴ درصد کاهش داشته است.

کاهش تصادفات رانندگی در مازندران

او با بیان این که در مجموع تصادفات درون و برون شهری استان کاهش ۲۳ درصد تصادفات و همچنین کاهش ۱۵ درصدی متوفیان را شاهد بوده ایم، گفت: از مجموع ۳۴۸ کشته در حوادث رانندگی استان ۱۷ درصد را عابران پیاده و ۶۳ درصد را راکبان موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

سردار میرزایی با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در یک سال گذشته از راه اندازی دایره مددکاری در کلیه کلانتری‌های استان در سال جاری خبر داد و افزود: در طی این مدت ۴ هزار و ۵۰۵ نفر به مرکز مشاوره آرامش استان مراجعه کردند و ۲۱ هزار پرونده نیر در دوایر مددکاری‌های کلانتری‌های استان تشکیل شد که از این تعداد ۷۷ درصد منجر به صلح و سازش شد.

او با اشاره به پاسخگویی پلیس به مراجعان در حوزه دفتر نظارت همگانی ۱۹۷، گفت: علیرغم محدودیت‌های کرونایی با برگزاری جلسات چهره به چهره و دیدار مردم با مسئولان انتظامی استان بیش از ۴۰ هزار تماس با دفتر نظارت همگانی پلیس برقرار شد که ۱۴ درصد از این تماس‌ها قدردانی از پلیس، ۶۸ درصد دریافت راهنمایی و مشاوره، ۵ درصد درخواست از پلیس و ۳ دهم درصد شکایت از پلیس بوده است.

سردار میرزایی با اشاره به اقدامات پلیس در حوزه پیشگیری از جرایم در حوزه کلانتری‌ها و پاسگاه ها، افزود: در حوزه حدمات انتظامی امسال بیش از ۱۱۲ هزار حکم قضائی، ۱۶۳ هزار ابلاغ اوراق قضائی، ۳۴ هزار و ۴۳۸ دستگیری و جلب و ۵۶ هزار اجرای دستورات قضائی در سطح کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی مازندران گفت: با توجه به محدودیت‌های تردد در استان به دلیل پیشگیری از بیماری کرونا اعمال هرگونه محدودیت‌هایی در این زمینه تابع دستورالعمل‌های صادره از ستاد ملی پیشگیری و مقابله با بیماری کروناست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.