لزوم تشکیل مجمع خیران برای بازماندگان از تحصیل در قزوین

استاندار قزوین گفت: برای بازماندگان از تحصیل باید مجمع خیران تشکیل داد چرا که انگیزه در کشور در حوزه مشارکت‌های اجتماعی بالاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور در شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه باید از ظرفیت افراد ثروتمند برای بازماندگان از تحصیل استفاده کرد، گفت: لازم است برای بازماندگان از تحصیل مجمع خیران تشکیل داد چرا که انگیزه در کشور در حوزه مشارکت‌های اجتماعی بالاست.

وی افزود: برای مناطقی که با مشکل مواجه هستیم واحد‌های صنعتی معین باید تشکیل شود چرا که توسعه صنعتی بدون مشارکت اجتماعی شکل نخواهد گرفت.

جمالی پور گفت: تا نظام آموزشی ما منطقی نباشد و درست شکل نگیرد نمی‌توان به توسعه فکر کرد.

استاندار با بیان اینکه باید علل کاهش انگیزه دانش آموزان استان قزوین به رشته ریاضی بررسی شود، گفت: هدایت استعداد‌ها در مدارس به درستی انجام نمی‌شود و باید کمیته‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شود تا با ارائه راهکار‌های مناسب، هدایت تحصیلی دانش آموزان استان به خوبی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ٦٠ درصد واردات کشور به بخش خدمات فنی و مهندسی مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید بتواند دانش اموزان را به سمت خلاقیت و شرکت‌های دانش بنیان سوق دهد تا خلأ‌های موجود در کشور، جبران شود.

استاندار قزوین با ابراز تأسف از اینکه نتوانسته ایم از نیرو‌های انسانی خلاق و با استعداد استفاده کنیم گفت: افراد باید به سمت اقتصاد و خلق ثروت سوق داده شوند چرا که کار یک مهندس، خلق ثروت است که در سیستم نظام مهندسی ما، این قابلیت هنوز شکل نگرفته است.

وی افزود: هنرستان‌ها باید با بخش صنعت ارتباط برقرار کرده و از ظرفیت صنعت برای تجهیز ازمایشگاه استفاده کنند.

جمالی پور با تأکید بر راه اندازی تور‌های گردشگری ویژه دانش آموزان، تصریح کرد: با راه اندازی تور‌های بازدید از واحد‌های تولیدی، دانش آموزان از نزدیک با بخش صنعت آشنا می‌شوند تا بتوانند در انتخاب رشته تحصیلی شان، موفق باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه با برنامه ریزی می‌توان هدایت تحصیلی درست انجام داد گفت: مدیران صنایع در کلاس‌های درس حاضر شوند و تجربیات شان را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.

استاندار گفت: امروز در دنیا رویکرد جدیدی شکل گرفته و مدرک گرایی آفت بزرگ توسعه است و باید به مهارت اموزی توجه کرد.

وی افزود: در دهه آینده مدارک اثر خود را از دست می‌دهند و مهارت آموزی جایگزین مدرک گرایی می‌شود
چرا که نمی‌توان اثرگذاری داشت و ارزش خلق کرد.

جمالی پور با بیان اینکه باید نظام آموزشی در مدرسه و دانشگاه مهارت آموز شوند تا به سمت توسعه حرکت کنیم، تصریح کرد: باید رفتار‌های آموزشی در مدارس تغییر کند.

وی افزود: ما هنوز نتوانستیم از نظام مشارکتی در جامعه به خوبی بهره ببریم و باید در آموزش و پرورش کار جدید راه بیاندازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار