در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب ایران، روستای درسجین به عنوان برگزیده این جشنواره انتخاب شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، در آئین اختتامیه هفتمین جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب که به صورت مجازی با حضور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری زنجان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان، بخشدار مرکزی ابهر، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر و  رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر از خانم معصومه رجبی کتابدار کتابخانه باقرالعلوم روستای درسجین تقدیر شد.


روستای درسجین به عنوان یکی از ١٠ روستای برگزیده هفتمین دوره جشنواره روستا‌ها و عشایر دوستدار کتاب معرفی شد.


ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیاز‌های محلی، آئین‌های بومی و ارزش‌های دینی و ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری از مؤلفه‌های مهم داوری جشنواره بود، همچنین طراحی یا اجرای برنامه برای زنان، کودکان و نوجوانان نیز از دیگر شاخص‌های تأثیرگذار جشنواره است.


همچنین برنامه‌ها توام با بیشترین تأثیر و کم‌ترین هزینه حاصل آمده، برنامه‌های مبتنی بر منابع، امکانات و ظرفیت‌های محلی، داشتن کتابخانه و تعداد اعضاء، فعالیت‌های جنبی کتابخانه، گروه سنی و جنسیت اعضاء، فعالیت‌های فرهنگی روستا (نظیر جشنواره‌ها، مسابقات کتاب‌خوانی) و مشارکت مردم در این برنامه‌ها از دیگر شاخص‌های مورد توجه بوده است.


خلاقیت و نوآوری، قابلیت الگوبرداری و استمرار و  تداوم برنامه‌ها، اهتمام ویژه به توسعه و تجهیز فضا‌ها و بنا‌های حوزه کتاب روستا‌ها در برنامه‌های طراحی شده، قابلیت و ضمانت اجرا داشتن برنامه‌های ترویج کتابخوانی از جمله این فاکتور‌ها بود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.