رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: از پارسال تاکنون قیمت مسکن کاهش نداشته و الان شرایط رکود را می‌گذرانیم و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

رسول جهانگیری رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: از پایان سال گذشته بازار مسکن فقط افزایش قیمت داشته و این شرایط تاکنون ادامه داشته است، همچنین کاهش ارزش پول ملی و جهش دلار تاثیر زیادی در بازار مسکن داشته است.

او افزود: در چند ماه اخیر بازار مسکن در رکود تورمی رفته است، یعنی عملا قیمت‌ها بالا است و خرید و فروش به‌خوبی انجام نمی‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم اگر همین روال پیش برود و بازار ارز و سکه در آینده ثبات داشته باشد شاید با افرادی مواجه شویم که فروشنده واقعی هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با اشاره به خرید‌های مردم در شب عید نوروز، گفت: معمولا پایان هرسال بازار مسکن به علت شرایط عید نوروز حالت رکود در خرید و فروش پیدا می‌کند.
الان فروشندگان زیاد، ولی خریداران کم هستند. بسیاری از مردم قصد خرید و فروش دارند، اما صرفا منتظر ثبات قیمت‌ها هستند.

جهانگیری تصریح کرد: گاهی انتظار کاهش قیمت‌ها عملا باعث می‌شود خرید و فروش‌ها مختل شود، ولی امروز مردم چشم به‌راه فعالیت‌های سیاسی کشور هستند تا کاهش قیمت‌ها را مشاهده کنند.

او بیان کرد: بازار مسکن همیشه جذابیت سرمایه گذاری را داشته، اما متاسفانه متولیان امور چند سالی است که بر اساس نیاز جامعه مسکن ساخته نمی‌سازند و به جرأت می‌توان گفت نتوانستند ساخت و ساز مورد نیاز جامعه را طی چند سال گذشته انجام دهند؛ یکی از عواملی که باید مدنظر دولتمندان و اقتصاددان‌های باشد تولید مسکن به میزان انبوه است که انجام نشده و باعث می‌شود جذابیت بازار مسکن همیشه حاکم باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.