روح پرور گفت: در حال حاضر ۹ استعلام بین دستگاهی در این استان الکترونیکی صورت می‌گیرد و استعلام‌های امور اراضی، ثبت‌احوال، سوابق حاکمیتی و مالکیت مسکن بیشترین استفاده را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، اکرم روح‌پرور مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم گفت: اصلاح و الکترونیکی نمودن فرآیند‌های بین دستگاهی در استان از سال ۹۴ با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ادارات مرتبط استان شروع و در این زمینه سامانه استعلامات بین دستگاهی بر روی شبکه دولت در سال ۹۶ راه‌اندازی شد.

روح پرور اضافه کرد: طراحی فرم‌های مرتبط با کمیسیون ماده ۹۹ نیز در حال تکمیل می‌باشد.

او ادامه داد: استان قم از معدود استان‌هایی است که سامانه استعلامات بین دستگاهی بر روی شبکه دولت را در سال ۹۶ راه‌اندازی کرد تا در راستای تحقق حقوق شهروندی، تردد شهروندان بین دستگاه‌های اجرایی کاهش یابد.

روح‌پرور عنوان کرد: تعداد استعلامات گرفته شده از ابتدای اجرای طرح تا ۱۹ اسفندماه جاری، ۱۳ هزار و ۲۵۰ مورد است که پنج هزار و ۹۰۰ مورد آن مربوط به سال‌جاری می‌باشد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم گفت: مدیریت، نگهداری و توسعه شبکه دولت با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت نهاد ریاست جمهوری در حال اجرا شدن است و در این راستا توسعه شبکه دولت تا سطح دهیاری‌ها با همکاری شرکت مخابرات استان از طریق فیبر یا ADSL انجام شده است.

او افزود: در حال حاضر تعداد ۳۳۱ دستگاه اجرایی استان به این شبکه متصل هستند که ۲۴ دستگاه امسال متصل شده‌اند.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری قم یادآورشد: ۳۵ سامانه ملی و استانی توسط دستگاه‌های اجرایی در حال بهره‌برداری می‌باشد.

روح پرور همچنین بیان کرد: با هماهنگی مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در راستای اجرای میز خدمت الکترونیکی وزارت کشور و استانداری‌ها، سامانه خدمات الکترونیکی وزارت کشور (BPMS) در سال ۹۸ با همکاری استانداری‌ها به‌صورت متمرکز راه‌اندازی شد و در حال اجرا می‌باشد.

او افزود: دسترسی به خدمات الکترونیکی مذکور از طریق پورتال وزارت کشور moi.ir و استانداری ghom.ir امکان‌پذیر می‌باشد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم اضافه کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، بیش از ۳۰۰ جلسه ملی و استانی در استان و استانداری از جمله ستاد ملی مبارزه با کرونا، ستاد مبارزه با کرونا و شورای اداری استان به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شده است.

روح پرور گفت: با توجه به تشکیل کارگروه توسعه دولت الکترونیک با ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و پیگیری‌های صورت گرفته در استان با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در حال حاضر تعداد ۶۵۱ خدمت در ۵۴ دستگاه اجرایی استان الکترونیکی ارائه می‌شود که ۱۴۵ مورد در سال جاری، اجرایی شده است.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم تصریح کرد: استانداری قم در ارزیابی شاخص توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور در بین استانداری‌ها در سال ۹۸، رتبه نخست را کسب کرد.

او همچنین بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی استاندارد آدرس‌گذاری پستی، در سال ۹۵ استان قم به‌عنوان استان پایلوت انتخاب و در سال ۹۶ با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست وقت به‌عنوان نخستین استان بهره برداری شد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم یادآورشد: با توجه به دستور استاندار در خصوص تشکیل گروه کاری فناوری و نوآوری در سال ۹۸ ذیل کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات استان، تدوین برنامه حمایت از توسعه و ارتقای مراکز رشد، پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکار‌های نوپا استان در دستور کار این گروه کاری قرار گرفت و اسفندماه امسال برنامه مذکور با دبیری پارک علم و فناوری استان و همکاری اعضای مرتبط تکمیل و برای تائید نهایی و بهره‌برداری در اختیار کارگروه قرار گرفت.

روح پرور اضافه کرد: در سال ۹۹ نیز با توجه به گسترش و بروزرسانی این طرح از طرف دستگاه‌های مربوطه گام موثری در راستای تسهیل امور شهروندان برداشته شد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری قم افزود: این طرح با همکاری مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری، اداره کل پست استان و اداره‌های مرتبط در سال ۹۶ در دستگاه‌های خدمات رسان (آب، برق، گاز، شهرداری و پست) بر روی شبکه دولت بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار