مدیر کل دامپزشکی استان یزد از طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی در نوروز در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاتحی نیا، مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده‌های خام دامی از ۲۵ اسفند به صورت سراسری در استان یزد آغاز و تا پایان روز ۱۴ فروردین ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه این طرح در قالب اکیپ‌های مشترک با سایر اداره ها مرتبط از ۸ صبح تا ۸ شب ادامه دارد، افزود: در این طرح نظارت بر کشتارگاه ها، واحد‌های بسته بندی، مراکز عرضه خرد مثل مرغ فروشی ها، قصابی ها، رستوران ها، لبنیات‌های سنتی و کلیه واحد‌هایی که فرآورده‌های خام دامی دارند به منظور اطمینان بخشیدن به مردم از سلامت فرآورده‌های خام دامی انجام می‌گیرد.

فاتحی نیا با بیان اینکه فرآورده‌ها سه مرحله مزرعه، کشتارگاه‌ها و واحد‌های بسته بندی و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌گذارنند عنوان کرد: ۱۶ اکیپ سیار و ۱۳ اکیپ ثابت بر مراکز تولیدی عرضه نظارت انجام می‌دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با بیان لزوم همکاری مردم با توجه به حجم زیاد فروشگاه‌های استان تصریح کرد: کشیک نظارتی در شبکه دام در اداره کل دامپزشکی پاسخگویی ارباب رجوع و مردم به صورت تلفنی و یا از طریق سامانه ۱۵۱۲ است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.