احمدوند گفت: شرکت‌های دانش بنیان با بیشترین امتیاز در زمینه صادرات، عضو باشگاه سرآمدان صادرات می شوند.

عماد احمدوند مدیر کریدور فناوری تا بازار و مدیر گروه ترویج ستاد فناوری نانو در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شرکت‌هایی که صادر کننده محصولات هستند گفت: شرکت‌های دانش بنیانی که ظرفیت صادرات دارند از نظر زیرساخت و فناوری باید کامل باشند. ما حدود ۵ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان داریم که از بین این‌ها یک مجموعه‌ای با نام سرآمدان صادرات تشکیل داده‌ایم. حدود ۱۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان که توانایی خوبی در صادرات دارند در این مجموعه جای می گیرند.

او توضیح داد: بخش عمده‌ فعالیت‌های خانه‌های نوآوری و فناوری که در کشور‌های دیگر ایجاد شده مربوط به همین سرآمدان صادرات است. البته به دلیل آن که کشور‌های دیگر تجربه ایران در راه اندازی استارت آپ و ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را ندارند، خانه‌های نوآوری ما در کشور‌هایی مانند سوریه و کنیا، این تجربه را در اختیار آن‌ها می‌گذارد و باعث رشد استارت آپ‌های خارجی می‌شود و تبادل فناوری و اطلاعات مناسبی نیز میان داخل کشور با استارت آپ‌های خارجی شکل می‌گیرد.

او درباره چشم انداز خانه‌های نوآوری و فناوری گفت: هر کدام از خانه نوآوری و فناوری متناسب با هزینه‌ای که برایشان انجام شده است در بازه دو تا سه ساله می‌توانند به مرحله‌ای برسند که از نظر اقتصادی روی پای خود بایستند و بتوانند هزینه پایگاه‌های نوآوری را خودشان پرداخت کنند و بعد از دو تا سه سال نیز وارد مرحله سودهی ‌شوند.

او درباره سهم عمده شرکت‌های سرآمد گفت: شرکت‌های سرآمد صادرات بیشتر مربوط به حوزه بهداشت و سلامت و حوزه ماشین آلات و تجهیزات هستند. در حوزه نانو فناوری نیز تولید الیاف نانویی، پوشش‌های نانویی و پوشش‌های سخت برای قطعات صنعتی از جمله محصولات و فناوری‌هایی هستند که از پتانسیل خوبی برای صادرات برخوردارند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.