مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: موفق به تولید جدیدترین دستگاه مشعل پلاسما شده ایم که هیچ نمونه داخلی از این دستگاه وجود ندارد.

 

غلامرضا کاکا مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملکرد دستگاه مشعل پلاسما اظهار کرد: در زمان شیوع کرونا که افراد به فکر ضدعفونی کردن تمام وسایل حتی مواد خوراکی هستند به کمک دستگاه مشعل پلاسمای سرد می توان این کار را به راحتی انجام داد.

او افزود: در دستگاه مشعل پلاسمای سرد دو صفحه آلومینیومی و گاز های هلیوم، آرگون ونیتروژن به کاررفته است که با به حرکت در آمدن این  صفحات و گردش این گاز ها به راحتی شی و مواد داخل مشعل پلاسما استریل خواهد شد. در واقع تخلیه الکتریکی از یک قطب به قطب دیگر سبب استریل شدن مواد و از بین رفتن  باکتری‌ها خواهد شد همچنین گرمای موجود در این دستگاه رطوبت اضافی مواد را نیز از بین می برد.

او افزود: شرکت ما خوشبختانه تا به امروز موفق به ساخت ۴ مدل مختلف  از این دستگاه شده است که  مدل پلاسمای سرد کاملا ایرانی بوده و هیچ نمونه خارجی از این مدل وجود ندارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: از این دستگاه برای آب دوست کردن و ضدعفونی کردن سطوح استفاده می‌شود زیرا یکی از ویژگی‌های مهم  مشعل پلاسما خاصیت آنتی باکتریال است که قابلیت ضدعفونی کردن تمام اشیا و سطوح را دارد. 

او بیان کرد: خوشبختانه با ساخت وصادرات این دستگاه تا حد بسیار زیادی از خروج ارز می توان جلوگیری کرد و این دستگاه علاوه بر ضد عفونی و استریل کردن مواد خوراکی برای چسباندن سلول‌های بنیادی به نانو الیاف مورد استفاده قرار می گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۰
بینهایتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
آفرینمحکم و با عظمی راسخ راه خود را ادامه دهید و چیزهایی اختراع کنید در دنیا اولین بار باشد
آخرین اخبار