بازدید پنج هزار و ۸۰۷ مسافر نوروزی از قلعه فلک الافلاک خرم‌آباد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون پنج هزار و ۸۰۷ نفر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم‌آباد بازدید کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،اسکندر فلاح وند،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: با توجه به وضعیت زرد شهرستان خرم آباد امکان بازید از قلعه تاریخی فلک الافلاک برای بازدیدکنندگان وجود دارد و تا زمانی که وضعیت شهر خرم‌آباد زرد یا آبی باشد، بازدید از قلعه فلک‌الافلاک خرم آباد صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه در روز پنجم فروردین ماه جاری یک هزار و ۲۰۸ نفر از فلک الافلاک دیدن کردند، افزود: فروش بلیت به صورت الکترونیک انجام می‌گیرد و با رایزنی‌هایی که با اداره کل موزه‌ها انجام گرفته از دوم فروردین هشت سانس و هر سانس هزار بلیت قابل فروش می‌باشد.

فلاح وند افزود: در صورت حضور گردشگر هر روز تا هشت هزار بلیت نفر در قلعه فلک الافلاک به فروش می‌رسد.

بیش از پنج هزار اثر تاریخی در لرستان وجود دارد که تاکنون از این مجموع حدود ۲ هزار و ۵۰۰ مورد در فهرست آثارملی به ثبت رسیده است.

قلعه فلک الافلاک بر بلندای تپه‌ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد واقع شده که در منابع تاریخی مکتوب با نام‌های متفاوت دژ شاپورخواست، سابرخاست، دزبر، قلعه خرم آباد و فلک الافلاک شناخته شده و از یادگار‌های شهر کهن شاپورخواست است که بنای اولیه آن را به زمان شاپور اول ساسانی در قرن سوم میلادی نسبت می‌دهند.

وسعت تقریبی این بنا حدود پنج هزار و ۳۰۰ متر مربع شامل هشت برج، ۲ صحن و ۳۰۰ جان پناه بوده که ارتفاع بلندترین دیوار تا سطح تپه ۲۳ متر و از سنگ، آجر، خشت، ملات، گچ و آهک ساخته شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.