یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود از تمایل واشنگتن به احیای توافق برجام خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی بر انعطاف پذیری واشنگتن در قبال ایران در موضوع برجام خبر داد.

بر این اساس، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد مسئله اصلی برای واشنگتن این موضوع نیست که کدام طرف نخستین گام را در اجرای توافق هسته‌ای ایران بردارد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع اصلی که در حال حاضر مطرح است رسیدن به توافق بر روی این مهم است که چه گام‌هایی به صورت همزمان برای اجرای برجام برداشته شود. این دیدگاه غلط است که آمریکا به پایبندی ایران به برجام تاکید کند، اما خود هیچ گامی برای احیای آن انجام ندهد.

این مقام افزود: در صورتی که دو طرف به انجام اقدامات گام به گام توافق کنند، دیگر این موضوع که کدام کشور ابتدا به توافق بازگردد دیگر اهمیتی ندارد.

درخواست‌های شرمانه مقامات اروپایی و آمریکایی از ایران برای پایبندی به تعهداتش ذیل برجام درحالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج و تحریم‌های سنگینی را علیه تهران وضع کرد. دولت آمریکا تلاش دارد ایران را به بازگشت کامل به برجام متعهد کرده و با مذاکره مجدد با تهران، برداشتن تحریم‌ها را به محدودیت در برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران منوط کند. این در حالی است که جمهوری خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا خواستار باقی ماندن تحریم‌های ایران به عنوان ابزار فشاری علیه تهران هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
ببینید الان زمانانهست که ایران به خودش ودنیا ثابت کند که توانائی ساخت بمب هیدروزنیرادارد البته ازمایش بمب هیدروزنی منافع بسیاری برای دانش واگاهی ایران وجهان دارد امیدوارم ریس جمهور بعدی اولین ازمایش هستهای وهیذروزنی ایرانراانجام دهد که هم خودمان وهم دنیا بفمند که ایران این توانائیرادارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
باید شروط رهبری بطور کامل رعایت شود و گرنه آمدنش مضر است و امکان فعال کردن مکانیسم ماشه وجود دارد.
Netherlands
مهدی
۱۳:۳۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
به نظر میاد چند چیز این روزها به هم ربط داره: اقدامات انجام شده ایران برای محدود کردن برجام، پیام رهبری برای روسیه و تیر خلاص هم سفر مقام چین به ایران. مواظب باشید دوباره با شایعه و وعده وعید سر کار نروید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
امریکائیها برای اینکه به برجام برگردند باید امتیازاتی را برای ایران در نظر بگیرند بدون هیچ قید و شرطی که تامین کننده خسارات فشار حداکثری را بنماید یک ودوم اینکه تضمین ادامه ازاد سازی تجارت ایران و بازگشت اموال بلوکه شه در نقاط مختلف همچنین ادامه فروش نفت و باز گشت اموال ایران بابت اعمال تروریستس دیگر کشورهای متحد امریکا به ایران و در اخر اعتماد سازی که در اینده هیچگونه خصومتی علیه ایران صورت نگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۱۱:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
این مقام آمریکایی اسمش فردون نیست!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
اينا به كشورهاي مستقل اجازه نمي دهند پيشرفت كنند
بايد بي اعتنا بود و ايران مسير خودش رو بره . از آمريكا خيري به ايران
نمي رسه .
Iran (Islamic Republic of)
جانبازنوهد
۱۰:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
انعطاف بخوره توسرآمریکاواین غربگداهای لیبرال مسلک کدخداپرست.حرف همانست که امام خامنه ای(مدظله)فرمودند:1- لغو کلیه تحریمها درعمل نه روی کاغذ2- راستی آزمایی توسط نظام مقتدرومظلوم جهموری اسلامی ایران 3- جبران خسارات وارده 4- مابه تعهداتمان برمی گردیم چه به برجام برگردد چه برنگردد. درهرصورت آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند(امام خمینی رحمت الله علیه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
درد و رنج مردم از جنگ سه ساله اقتصادی را هرگز فراموش نکنیم اینها از بالا همه چیز مینینن و به وقتش برسه با چماق و هویج زیر همه چیزی میزنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد علی کمالی
۰۹:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
سلام ما تعداد زیادی م معلم هستیم که چهار چهار سال فاصله خدمتی داریم و بیمه چهار سال هم پرداخت کرده ایم ورای قطعی به نفع ما صادر شده تعداد زیادی از همکاران هم با همین رویه باز نشست شدن حالا که نوبت به ما رسیده دیوان با یک رای رای های قبلی خود را نقض کرده ودر حق ما ظلم اشکار کرده اشما خواهشمندم نظر مرا نمایش دهید تا بقیه ببینند
Canada
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
تحریم های عیر قانونی و انسانی را بردارید
بعد راست نمایی میشود برای مدتی
به همین سادگی
خودتان رفتید
با پرداخت عرامت مالی و روانی و روحی
برگردید
آخرین اخبار