شماری از قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب اصلی این کشور خواستار توافقی به اصطلاح بدون نقص با ایران شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از قانونگذاران آمریکایی خواستار توافق جامع واشنگتن با تهران درباره برنامه هسته‌ای ایران شدند.

بر این اساس، ۲۴ قانونگذار از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا با صدور یک نامه خطاب به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از توافق برجام انتقاد کرده و خواستار توافقی جامع و بدون نقص با ایران و اعمال محدودیت‌های شدید علیه برنامه هسته‌ای این کشور شدند.

در این نامه آمده است: باید طی مذاکرات با ایران یک توافق جامع، طولانی تر، سخت گیرانه‌تر و قوی‌تر به تهران تحمیل شود. توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید دارای نقص‌های فراوانی بود و ضمانت‌های کافی مبنی بر اینکه ایران هرگز قادر به دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نشود را فراهم نکرد.

قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه کنگره علی رغم اختلافات در برخی مسائل، بار‌ها اتحاد خود را علیه برنامه هسته‌ای ایران و دشمنی با مردم این کشور نشان داده اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا علی رغم وعده‌هایی که پیش‌تر در کارزار انتخاباتی خود مطرح کرده بود، پس از سکانداری کاخ سفید همچنان به کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
غلط زیادی قانون گذار آمریکا هیچ غلطی نمیکنن
آخرین اخبار