فرمانده نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه با بیان اینکه دولت جدید این کشور در حال بررسی سیاست فشار حداکثری علیه ایران، است گفت: از تغییر و یا تداوم این سیاست در آینده اطلاعی ندارم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کنت مک‌کنزی فرمانده نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه در مصاحبه خود با یک شبکه تلویزیونی لبنانی، ضمن اشاره به اطلاع توانایی‌های ارتش لبنان، گفت: از این توانایی‌ها شگفت زده شده ام.

وی تصریح کرد: واشنگتن قصد دارد تا با شیوه‌های گوناگون به حمایت از ارتش لبنان ادامه دهد، زیرا لبنان شریک مهمی در منطقه محسوب می‌شود و این ارتباط برای ما بسیار مهم است.

کنت مک‌کنزی با خصمانه خواندن حملات موشکی و پهپادی جنبش انصارالله یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی، ادامه داد: حمله علیه نیرو‌های آمریکایی حاضر در عراق نیز اقدامی خصمانه محسوب می‌شود و باید بدانیم که این اقدامات برای دستیابی به صلح کمکی نخواهد کرد.

فرمانده نیرو‌های تروریستی آمریکا در منطقه در ادامه اظهارات خود به تعهد ایران برای انتقام از ترور سردار سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: نیرو‌های مسلح آمریکایی در این رابطه آماده هرگونه احتمال هستند و در صورت لزوم آماده پاسخگویی هستیم.

وی با اشاره به سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه ایران، تصریح کرد: دولت بایدن درحال ارزیابی ماهیت این رویکرد است و از تداوم و یا تغییر آن بی اطلاع هستیم.

وی همچنین در مصاحبه خود با شبکه الجزیره مدعی شده بود که، در ژانویه ۲۰۲۰ و پس از حمله ایران به پایگاه عین الاسد، واشنگتن در آستانه ورود به جنگی با ایران قرار داشت.

وی اعلام کرده بود که؛ فرصتی برای دستیابی به راهی سیاسی با ایران در بهار ۲۰۲۱ وجود دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با نقض تعهدات این کشور در برجام به مشارکت واشنگتن در آن توافق پایان داد و تئوری را تحت عنوان فشار حداکثری، عملی کرد تا بلکه بتواند ایران را برای پذیرفتن توافقاتی قوی‌تر از برجام اجبار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Italy
reza
۰۹:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
جناب ژنرال کنت مکنزی : ارتش سنتکام آمریکا و حمایت از لبنان؟؟ایالات منفرده کاخ سفیدلرزان واشنگتن و حمایت از لبنان؟؟
درحالیکه چه دارودسته الاغ ها و چه دارودسته فیل ها هر کدام نماینده ملت آمریکا میشوند با صراحت وشفافیت تمام و با قاطعیت تضمین شده اعلام از شریک راهبردی خود در منطقه یعنی"""رژیم کودک کش منحوس صهیونیستی اسرائیل"""میکنند......حالا جنابتان"" تبردوسرتیز""هم حمایت از ""لبنان"" وهم حمایت از ""اسرائیل"" صهیونیستی واین یعنی چه؟؟........
هی ژنرال کنت مکنزی جستجو و تحقیق کنید ""حکم قصاص خون""در کتاب الله کریم ما مسلمانان جیست؟؟ نه تنها مفاد منشورسازمان ملل این حق را برای ایران در قبال
""""تروریسم دولتی آمریکا """محفوظ میداند بلکه طبق حکم خداوند برای ما مسلمانان خون مقابل خون حق ماست و هنوز هیچ کسی را حتی بین ژنرالهای آمریکائی همسنگ و هم شاءن سرداردلهاحاج قاسم سلیمانی پیدا نکرده ایم زیرا بند پوتین این شهید ما ارزشش بیشتر از خون ژنرال بلندپایه ی آمریکائی است...........
چگونه؟؟ژنرالی هستید که هنوز نمیدانید وقتی عده ای ائتلاف کرده علیه یک کشور دیگر وارد جنگ مستقیم و تجاوز زمینی و هوائی و دریائی میشوند این حق قانونی و مشروع یک ملت است که از کیان و آب و خاک خودش دفاع مشروع کند چگونه؟؟ ژنرالی هستید که مقررات و قوانین منشورسازمان ملل را در بعد نظامی وتجاوز به حریم دیگران را در بین کشورها نمیدانید؟؟ این حق قانونی و مشروع کشور یمن است که از آب و خاک خودش دفاع کند حتی اگر این حق در منشورسازمان ملل هم برای کشور یمن نباشد مطابق دستور خداوند در قرآن مجید ما مسلمانان این حق دفاع برای ما مسلمانان مشروع و واجب است................این برای اراجیف سخیف شما کافی است گرچه خواندن آل یاسین در گوشهای الاغ جماعت بی فایده و بی ثمر است................
آخرین اخبار