وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین دیدار کردند/ نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین با حضور وزرای خارجه دو کشور افتتاح شد

«وانگ یی» وزیر خارجه چین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ یی وزیر خارجه چین با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در پایان این دیدار، نمایشگاه اسناد روابط ایران و چین به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی دو کشور، در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه افتتاح شد.

این نمایشگاه به طور مشترک توسط محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین گشایش یافت.

وزرای امور خارجه دو کشور از بخش‌های مختلف نمایشگاه و اسناد نمایش داده شده در آن بازدید کردند.این نمایشگاه قرار است نقطه شروع سلسله برنامه‌های تهران - پکن برای بزرگداشت نیم قرن رابطه دیپلماتیک دوستانه شود.

بررسی راهکار تقویت مشارکت راهبردی ۲ کشور و تبادل نظر در خصوص تحولات بین المللی و منطقه دستور کار گفت‌وگو‌های طرفین در این سفر است.

وانگ یی و ظریف که مشورت‌های مستمری در امور دو جانبه و بین المللی با یکدیگر دارند امروز - شنبه - چشم انداز همکاری‌های بلندمدت ۲ کشور را بررسی می‌کنند و نحوه عملیاتی شدن مشارکت جامع راهبردی را به بحث و گفت‌وگو می‌گذارند.

امضای سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین توسط وزیران خارجه ۲ کشور از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه است.

گفتنی است وزیر خارجه چین که عصر دیروز (جمعه) در پاسخ به دعوت محمدجواد ظریف وارد تهران شد، صبح امروز با «علی لاریجانی» مشاور مقام معظم رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد و پس از آن نیز به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
سخنگوی وزارت خارجه: سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین شنبه امضا می‌شود!!! .
بنظر بتده حقیر کمترین بی سواد به صلاح است که شما فقط تا پاین دولت فعلی قرارداد رو با چین ببندیت نه به طول مدت 25 سال !!! هر دولتی حق دارد با مطالعه خردمندانه و بصیرانه تا پایان دولت 4 چهار ساله اش یک قرارداد را با دولتهای خارجی ببند شاید این قرارداد مطابق میل و سیاست دولت بعدی نباشد بنظر بنده حقیر باید تا پایان دولت فعلی قرارداد ببندیت نه بیشتر با صبر و حلم و خردمندانگی با چینیها قرارداد کوتاه مدت ببندیت و اگر خوب بود چهار سال دیگر تمدیدش کنید نه یهو 25 سال قرارداد ببندیت بقول معروف میگه بپا از حول حلیم تو دیگ نی افتید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
آخرین اخبار