رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تعداد عملیات‌های مهار آتش سوزی و امداد و نجات انجام شده طی دیروز را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۶ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز با تلاش آتش نشانان گفت: وقوع آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه کمپلو شمالی در ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او علت آتش سوزی را اتصال برق انباری منزل مسکونی عنوان کرد و افزود: آتش نشانان به محض ورود به محل حادثه با دود غلیظ و شعله‌های حریق در منزل مسکونی مواجه شدند و با مجهز کردن خود به تجهیزات فردی و با استفاده از لوله‌های آبرسان حریق را مهار و دود ناشی از حریق را به وسیله دستگاه فن فشار مثبت تخلیه کردند.

قنبری به حادثه نشت گاز ساعت ۱۵ و ۹ دقیقه در طبقه سوم مجتمع مسکونی ۸ واحدی در منطقه صد دستگاه خیابان ۳ کوی شهروند اشاره کرد و بیان داشت: آتش نشانان با خودروی نردبان و ۲ دستگاه خودرو اطفای حریق و یک دستگاه خودرو امداد نجات در محل حادثه حاضر شدند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تصریح کرد: آتش نشانان با ایمن سازی محل اقدام به تخلیه ساکنان مجتمع و تخلیه گاز کرده و با همکاری عوامل ۱۲۱و ۱۹۴ شرکت گاز نشتی گاز را برطرف و از بروز حادثه احتمالی جلوگیری بعمل آوردند.

او با اشاره به اینکه این حادثه آسیب جانی نداشت، ادامه داد: نشتی گاز از شیلنگ کباب پز ساعت ۱۶ و ۲۳ دقیقه منجر به حریق تراس منزل مسکونی در کوی جواهری خیابان وزیری شد و آتش نشانان با قطع جریان برق و گاز با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله‌های حریق را در تراس مهار و از پیشروی حریق به داخل ساختمان مسکونی و بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

قنبری اظهار کرد: آتش نشانان در عملیات نجات از کابین آسانسور مجتمع مسکونی در مناطق کیانپارس خیابان ۹ غربی و کیان آباد و عملیات نجات محبوس شدگان در اماکن مسکونی به علت خرابی قفل درب در منطقه پردیس منازل کاویان، هشت شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.