گویلیان گفت: اکثر مراکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم‌گردی در نوروز امسال علی‌رغم کمبود مسافر فعال و آماده ارائه خدمات هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، یعقوب گویلیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: ۷۵ واحد اقامتی از مجموع ۸۰ واحد در استان فعال و سایر تاسیسات گردشگری استان به دلیل شرایط کرونا و کمبود گردشگر مجبور به کاهش پذیرش یا بستن موقت شده‌اند.

اوافزود: از ابتدای نوروز تا کنون وضعیت اسکان مسافر نسبت سال گذشته کمی بهتر بوده که هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است و همین موضوع موجب زیان به بخش‌های خصوصی شده است.
گویلیان با اشاره به اینکه مراکز اقامتی و پذیرایی رسمی و دارای مجوز از این اداره‌کل صرفا مجاز به اسکان و پذیرایی از گردشگران هستند عنوان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هتل‌های استان بصورت کامل رعایت می‌شود و برای نظارت بر این امر مهم ۱۲ اکیپ نظارتی در سطح استان فعال است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان ابراز امیدواری کرد: با رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و پروتکل‌های بهداشتی و غلبه بر این ویروس منحوس شاهد رونق دوباره صنعت گردشگری در استان باشیم.
انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.