مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروزیکشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف یک تن و ۲۲۲ کیلو مواد افیونی از مخفیگاه متهم

فرمانده انتظامی استان  سیستان و بلوچستان از دستگیری سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۲۲۲ کیلو مواد افیونی خبر داد.

سردار "احمد طاهری  اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "خاش " با اشراف اطلاعاتی خود، از فعالیت یک قاچاقچی مواد افیونی که قصد انتقال محموله بزرگ مواد مخدر از محور "خاش –سراوان" به مرکز کشور را داشت، با خبر شدند.

او افزود: در این رابطه عصر دیروز تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد منطقه در محل، متهم که قصد جابه جایی محموله مواد مخدر از مخفیگاه خود داشت، شناسایی و عملیات انتظامی را برای دستگیری وی آغاز کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با ادامه عملیات و حضور ماموران در محل، سوداگر مرگ که خود را در محاصره پلیس دید، قصد فرار داشت که با حضور مقتدرانه ماموران انتظامی دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: طی این عملیات از مخفیگاه قاچاقچی دستگیرشده یک تن و ۲۱۹ کیلو و ۱۰۰ گرم تریاک و ۳ کیلو و ۱۰۰ گرم حشیش به همراه یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ کشف شد.

سردار طاهری در پایان با اشاره به معرفی متهم دستگیر شده به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس سیستان و بلوچستان در برخورد با قاچاق مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند. 

افزون‌بر ۱۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان کشف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های سیب سوران و زاهدان افزونبر ۱۱۶ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شد.

سردار احمد طاهری ظهارداشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق سوخت و فراورده‌های نفتی در سیستان و بلوچستان، طی ۴۸ ساعت عملیات ماموران انتظامی شهرستان‌های سیب سوران و زاهدان در مجموع ۱۱۶ هزار و ۴۱۰ لیتر سوخت قاچاق و خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند.

او  بیان کرد: در این راستا با انهدام یک باند سازمان یافته قاچاق،تعداد ۹دستگاه تریلی و اتوبوس حامل سوخت قاچاق توقیف و ۱۵ فرد متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از رسالت‌های نیروی انتظامی برقراری نظم و امنیت عمومی است و پلیس با تمام توان و اقتدار با افرادی که بخواهند منابع و منافع ملی را به تاراج ببرند قاطعانه برخورد می‌کند.

قاچاق سوخت معضلی دردسرساز که علاوه‌بر هدر رفت سرمایه ملی، سرمایه ارزشمند انسانی را نیز از بین می‌برد این در حالیست که سود حاصل از آن در جیب عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب و سرکردگان باندهای مافیایی بعضا غیرایرانی سرازیر می‌شود.

جمع آوری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در ایرانشهر

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر از اجرای طرح پاکسازی نقاط آلوده ودستگیری ۱۴ خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا " در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرائم، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان ایرانشهر به اجرا گذاشته شد.

او افزود: در این طرح مأموران کلانتری شهرستان، پس از شناسایی و رصد اطلاعاتی؛ با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی طی چند عملیات مجزا وارد عمل شده و تعداد ۱۴ نفرخرده فروش مواد مخدر را دستگیر و مقادیری از انواع مواد مخدر و آلات استعمال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایرانشهر تصریح کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ کیخا با قدردانی از تعامل و مشارکت مردمی با پلیس در راستای برخورد با متخلفان از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک بویژه در زمینه تولید و توزیع انواع مواد مخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف بیش از یک تن مرغ غیرمجاز 

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمارازتوقیف خودروی حامل یک هزار و ۴۹۶ قطعه مرغ غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه کامیون خبر داد.

سرهنگ "حمید نوری اظهار داشت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۲ قرارگاه عمار استان سیستان و بلوچستان در حین گشت زنی و کنترل محور اصلی "ایرانشهر-خاش" به یک دستگاه کامیون حامل مرغ زنده مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

او  با بیان اینکه در بازرسی ماموران از کامیون متوقف شده یک هزار و ۴۹۶ قطعه مرغ زنده به وزن ۴ تن فاقد مجوز قانونی و دامپزشکی کشف شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی انتظامی عمار افزود: ارزش این محموله بر اساس نظر کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده که در این رابطه خودرو توقیف و فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ نوری خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت در کشور است و بر اساس وظایف ذاتی رزمندگان یگان‌های تکاوری با پدیده قاچاق برخورد قانونی خواهند نمود.

کشف کالای قاچاق در بازرسی از خودروی پژو

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر از کشف کالای قاچاق در بازرسی از یک دستگاه پژو ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ "محمود رضا صادقی بیان داشت: مأموران یگان امداد شهرستان نیکشهر هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی "به یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای مشکوک و با دستور ایست آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، تعدادی لوازم و قطعات یدکی موتور سیکلت شامل، ۴۵ بسته واشر جات موتورسیکلت، ۴ عدد توپی عقب، ۱۰ عدد قاب کیلومتر، ۲ عدد کاربراتور، ۷عدد کله چراغ، ۱۵ عدد رینگ و پیستون، ۴ عدد اتومات استارت، ۵ عدد گلگیر جلو، ۵ بسته صفحه موتوری، ۷ عدد زنجیر موتور سیکلت، ۲۹ عدد پایه کلاچ، ۲۳ عدد دسته کلاچ، ۵ عدد پایه هندل، ۵ عدد دیسک صفحه، ۴۰عدد سیم کلاچ، ۱۰ عدد قاب زنجیر و تعداد ۶۹۶ پاکت آب انبه پاکستانیقاچاق که داخل این خودرو بارگیری شده بودند، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نیکشهر با بیان اینکه ارزش ریالی کالای‌های کشف شده، توسط کارشناسان اداره گمرک ۲۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صادقی با اشاره به اینکه پدیده قاچاق تهدیدی جدی برای بخش تولید و صنعت کشور بوده و موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شود از عزم جدی پلیس در برخورد با این پدیده خبر داد و از شهروندان خواست: اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در "چابهار"

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "علی قریب زاده  اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۴ شهرستان چابهار در ساعات پایانی شب، هنگام گشت زنی در در سطح حوزه استحفاظی، به فردی که در حال جا به جایی تعدادی میل گرد از درب انباری بود، مشکوک شدند.

او  افزود: متهم ۳۱ ساله با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۴ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان معترف شد.

سرهنگ "قریب زاده" با اشاره به تشکیل پرونده قضائی و تحویل متهم به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارق کابل برق در دشتیاری

جانشین انتظامی شهرستان "دشتیاری" از دستگیری سارقان کابل‌های برق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " محمدرضا میرصادق  بیان داشت: در پی شکایت شهروندان و اداره برق شهرستان دشتیاری مبنی بر سرقت کابل‌های برق یکی از مناطق شهرستان" نگور" دستگیری سارق یا سارقان بلافاصله در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: ماموران با انجام تحقیقات تخصصی موفق به شناسایی ۳ سارق و دستگیری آن‌ها حین سرقت شدند که در بازرسی از متهمان ۲۰۰ متر کابل برق به همراه قیچی مخصوص برش میله گرد کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی دشتیاری در پایان با بیان اینکه تحقیقات برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی از متهمان ادامه دارد، از همکاری شهروندان با پلیس در خصوص دستگیری این سارق قدردانی کرد و بیان داشت: شهروندانی که شکایتی از متهم دستگیر شده دارند می‌توانند به پلیس آگاهی شهرستان دشیاری مراجعه و یا با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار