به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل نوروز، سایپا اقدام به تحویل خودرو شاهین کرد و تعدادی از این خودرو روانه بازار شد.
بعد از آن، این خودرو با قیمت های عجیب و غریب در بازار به فروش رفت و حاشیههایی هم برای آن ایجاد شد. بعد این حاشیه ها، امروز صبح تصاویری از خودرو شاهین آتش گرفته منتشر شد و باعث شد که همچنان حواشی این خودرو ادامه داشته باشد.
معاون کیفیت سایپا اعلام کرد که آتش سوزی خودرو شاهین ناشی از عامل بیرونی بوده است.
آنطور که سایپا اعلام کرده خودرو هنوز در اختیار نمایندگی بوده و تحویل مشتری نشده بوده است.
جبلی جوان معاون کیفیت سایپا در خصوص سانحه آتش سوزی بخشی از یک دستگاه خودرو شاهین گفت: بررسیهای اولیه نشان می دهد به احتمال زیاد عوامل جانبی و خارج از سیستمهای خودرو منجر به این اتفاق شده ولی جزئیات بیشتر پیرامون این اتفاق، پس از بررسی های کامل تر اعلام خواهد شد.
جوان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ گونه آسیب جانی به همراه نداشته است، افزود: این خودرو در اختیار نمایندگی بوده و هنوز به مشتری تحویل داده نشده است.
جبلی جوان افزود: روزانه تعداد زیادی خودرو شاهین به مشتریان محترم تحویل میشود و براساس گزارشها رضایت مشتریان از شاهین بسیار بالاست، لذا مجدداً تاکید میکنیم که این اتفاق مربوط به طراحی و یا موضوعات کیفی خودرو نیست و عوامل جانبی باعث بروز این حادثه شده است.
حال با توجه به اینکه این خودرو به تازگی تولید و طراحی شده، انتظار میرود این خودرو از توان خوبی برخوردار باشد و شاهد حوادث جادهای همچون پراید نباشیم.
انتهای پیام/
من 1 ماهه دارم. ماشین خوبیه ولی ایراد کم نداره
یکیش موتور کولرش که مثه پراید و تیبا و ساینا صدای زیاد داره و وقتی که ماشین رو مولر میره سنگین میشه مثه پراید.
خیلی نرم نیست. دید کافی نداره.
پشتی سری صندلی های جلو نمیشه تنظیم کرد ثابته
گردن درد می گیری راه دور.
فعلا که هوا خوبه نابستون معلوم نیست جواب بده یا نه با کولر
و هوای گرم
ولی چون موتورش از نوع تیبا و ساینا هست کم استهلاک هست حتماً
چراغهاش هم کم نوره تو شب خیلی خوب نیست
آپشن های خوبی داره. ولی کافی نیست
یعنی نخواستن که ماشين تکمیل تحویل بدن
احتمالاً نوع بعدی گرونتر و تکمیل شده میاد
واقیعت بخواهید دوستان من تا حالا 15 تا ماشین عوض کردم
ایرانی البته
همه شون مشکل دارن
هیچ کدوم تکمیل نیستن
پارس تی یو فایو خوب بود ولی پارسال صفر گرفتم
بدنه خیلی ضعیف بود داشبورد و رودری هاش هم همینطور
ترمزش هم مشکل داشت
ولی موتور، دید کافی و تسلط کامل، کولر، بخاری، چراغها، تعاول و هندلینگ و جاداربودن خوب بود.
اگه مثه چند سال پیش محکم می ساختن و چهار چرخ دیسکی می شد و رینگ اسپورت می ذاشتن با چند تا آپشن روز
به نظرم رقیب نداشت
فکر تان را معطوف به جان مردم کنید
اون از پراید که بهانه مردن مردم بود
این از شاهین برای سوختن مردم
بازم بگید شما ضرر مکنید
باید سوار ماشین شاهین بشید حال میده تا بفهمید که بقیه ی ماشینای ایرونی آشغاله بجز شاهین
در برخی از کشورها که حرف اول در ساخت خودرو را می زنند، انواع و اقسام خودروهای ساخت دیگر کشورها وجود دارد که خریدار انواع و اقسام انتخاب ها را دارد. از طرفی فروشنده کلی ناز خریدار می کشه اونم با شرایط قسطی.
وگرنه جوانان عزیز کشورمون میتونن خود رو هایی از تسلا بهتر تولید کنن
در تبریز لامبرگینی رو کپی کردن با همون کیفیت اصلی مهندس آلمانی میگفت شناخت اصلی و کپی سخته
من خودم پارس مدل 81 دارم از اینا بهتر کار می کنه معاینه فنیشم راحت میگیرم
متاسفم
موتور پراید
خوبی جنس موتور پراید اینه که واشر نمی سووزنه و استهلاکش کمه این دو ویژگی باعث شده پراید نسبت به tu5 خیلی به صرفه تر باشه برای مصرف کننده امااااااااااااااااااااااا افزایش قدرت موتور بدون اضافه کردن سوپاپ کار احمقانه ای هست
ایران خودرو موتور هاشو هشت سوپاپه میسازه مثل سایر کشورهای جهان اما سایپا مانند 30 سال پیش که پراید ساخته شده و موتوروش 4 یوپاپ داره همون موتور رو وری ماشینای مختلف
الان که موقع تحویل شده نمایندگی میگه نزدیک ۲۷۰ میلیون.اخه مگه حقوق ما چقدر اضافه شده.
بدتر از این قیمت بازار هم مشخص نیست.
اگر آتش گرفت ، مسئولیتش با کیست ؟
همین فردا دادگاه می روم تا تعیین تکلیف شود .