شعله‌های آتش به دست آتش نشانان اهوازی سرد شدند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز تعداد عملیات‌های مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز را تشریح کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به انجام عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز اشاره کرد و گفت: وقوع آتش سوزی منزل مسکونی در منطقه صددستگاه باهنر، خیابان آموزگار در ساعت و ۳۶ دقیقه بامداد با تماس تلفنی شهروندی با سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او بیان داشت: نشت گاز لوله آبگرمکن منجر به حریق تراس مسکونی شد و شعله‌های حریق به سرعت در حال انتشار بود که با حضور به موقع آتش نشانان شعله‌های حریق در تراس با استفاده از تجهیزات خاموش کننده مهار و از پیشروی حریق به داخل ساختمان مسکونی جلوگیری شد.

قنبری با اشاره به حریق مغازه تجاری در ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه در منطقه لشکر آباد به علت نصب قطعات برقی بر روی تخته غیر استاندارد، افزود: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با دود غلیظ و شعله‌های حریق مواجه شدند و پس از ایمن سازی محل به وسیله تجهیزات خاموش کننده حریق را اطفا کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز به برخورد پراید و سمند در ساعت ۱۲ و یک دقیقه در مسیر جاده اهواز – سوسنگرد نرسیده به پارک جنگلی و مصدوم شدن ۸ نفر اشاره و اظهار کرد: در این حادثه راننده و ۴ سرنشین پراید و راننده و ۲ سرنشین سمند مصدوم شدند.

او ادامه داد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه بی درنگ با ایمن سازی مسیر و با استفاده از ابزار برش و نجات مصدومین را از داخل خودرو‌ها خارج کردند و به اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، ضمن اینکه آتش نشانان خودرو‌ها را به حاشیه امن مسیر منتقل کردند.

قنبری به برخورد توسان با تیر برق ساعت ۱۳ و ۱۱ دقیقه به علت بی احتیاطی راننده و سرعت زیاد در مسیر فلکه زندان به سمت پل هاشمی اشاره کرد و اظهار داشت: این حادثه آسیب جانی نداشت، همچنین آتش نشانان با ایمن سازی محل حادثه و جلوگیری از نشت بنزین خودرو از بروز حادثه احتمالی جلوگیری کردند.

او برخورد پژو ۴۰۵ به جدول در ساعت ۱۵ و ۱۲ دقیقه در مسیر بلوار نفت را دیگر حوادث دیروز عنوان کرد و گفت: این حادثه منجر به مصدوم شدن راننده پژو ۴۰۵ شد و آتش نشانان با چیدمان علائم هشدار دهنده ترافیکی در مسیر و با ابزار نجات راننده را که در داخل اتاقک خودرو گرفتار شده بود خارج کردند و به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

قنبری به اطفای حریق ساختمان متروکه در ساعت ۱۷ و ۴۹ دقیقه درمنطقه بهارستان با تلاش آتش نشانان اشاره و بیان کرد: آتش نشانان در عملیات نجات محبوسین در ساختمان مسکونی به علت خرابی قفل درب در منطقه پردیس و عملیات نجات افراد گرفتار در کابین آسانسور در منطقه کوی رسالت و کیانپارس انتهای خیابان ۷ شرقی ۹ شهروند را نجات دادند

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.