سمپاشی مزارع گندم و جو در گراش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش فارس، گفت : ۷۰۰ هکتار از مجموع یک هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی گندم و جو گراش علیه آفت سن، سمپاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن مرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، بیان کرد: هرچند در سال زراعی امسال که از اول مهر ماه هرسال تا آخر شهریور سال بعد است  خشکسالی و کم بارشی مشکلاتی را برای کشاورزان داشته اما  با همکاری  آن ها عملیات مبارزه شیمیایی در مزارع  گراش به خوبی پیش می رود.

او، با اشاره به اینکه آفت سن تاثیر زیادی درکاهش کیفیت و میزان تولید محصول گندم دارد و از طرفی آب و هوای گرم و خشک امسال نیز شرایط مطلوبی را برای پوره و سن گندم فراهم کرده است، تصریح کرد: کشاورزان مشکلی برای تامین سموم مورد نیاز خود ندارند و با بررسی های انجام شده سم به مقدار کافی در نمایندگی های مجاز شهرستان گراش وجود دارد.

مرادی، ادامه داد: کارشناسان مدیریت حتی در روزهای تعطیل نوروز امسال با حضور و مراجعه به مزارع توصیه های لازم را به بهره برداران ارائه داده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، سن زدگی را یکی از آفت های اساسی در مزارع کشاورزی دانست و افزود: در صورت طغیان جمعیت این آفت محصولات تولیدی کشاورزان با کاهش عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه می شوند که برای مقابله با آن هرساله  مبارزه با سن غلات طی دو مرحله  مادری و پوره  انجام می شود.

او، اضافه کرد: سمپاشی علیه سن غلات باید به صورت  یکپارچه و هماهنگ انجام شود و چنانچه در یک مزرعه این آفت از بین برود و در مزرعه مجاور وجود داشته باشد ، سن از مزرعه مجاور به مزرعه سم‌ پاشی شده سرایت کرده و مزرعه را آلوده می کند.

مردادی اظهار کرد: یکی از آفات مهم مزارع گندم و جو در کشور ما آفت سن گندم  بوده که این آفت مهاجر است و در فصل زمستان، مزارع را ترک کرده و برای زمستان گذرانی به مناطق کوهستانی و ارتفاعات پناه می برد و در اواخر زمستان و اوایل بهار به مزارع برمی گردد و شروع به تخم گذاری می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش، تاکید کرد: این شهرستان دارای حدود ۱۲هزار هکتار اراضی زراعی و باغی اعم از دیم و آبی است.

 شهرستان  گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار