مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد گفت: کانون‌های جدید از آفت ملخ در این شهرستان شناسایی و اقدامات لازم برای سمپاشی انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدصادق فانی گفت: در پی ریزش های جدید ملخ در شهرستان و تشکیل اکیپ های پایش، گزارش کشاورزان و پایش های صورت گرفته کانون های جدید آفت ملخ صحرایی شناسایی و اقدامات لازم انجام و عملیات سمپاشی انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی لامرد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان عملیات سم پاشی تا سحرگاه ادامه دارد، اضافه کرد: ریزش های آفت ملخ صحرایی بالدار نسل جدید در روستاهای لاورخشت، کندر عبدالرضا، کندر محمدی، سه تنبک، خندق و زنگنه مشاهده شده است که بلافاصله و در اسرع وقت اقدام لازم انجام و مبارزه انجام شده است.

او افزود: در مجموع تاکنون ۶۸۰۱ هکتار مبارزه شامل ۲۰۰۵ هکتار ملخ بالغ سن اول، ۳۳۷۱ هکتار مبارزه پوره و ۱۴۲۵ هکتار نیز مقابله با ملخ بالدار نسل جدید انجام شده است.

فانی همچنین گفت: ملخ های نسل جدید در مرحله نابالغند و به شدت تغذیه کرده و اگر به موقع مبارزه انجام نشود، خسارت زیادی وارد کرده و کل سبز مزرعه، باغ‌ها و مراتع را نابود می کند. لذا به کشاورزان توصیه می شود به محض مشاهده آفت، مراتب را به جهادکشاورزی اطلاع داده و کلیه امکانات خود را آماده مقابله با سم پاشی کنند.

مدیرجهادکشاورزی لامرد با اشاره به بارش تگرگ و باران در این شهرستان، گفت: این بارشها که اوج آن مربوط به ۱۴ اردیبهشت بود، زیانی به مزارع و کشاورزی لامرد وارد نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.