باز یا بسته بودن پارک‌ها و بوستان‌های مازندران در روز سیزه بدر،منوط به تصمیم ستاد مقابله با کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری با بیان اینکه درباره باز یا بسته بودن پارک‌ها و بوستان‌ها منتظر تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم، گفت: ۸۰ درصد نیرو‌های یگان حفاظت به حالت آماده باش بوده تا حوادث احتمالی روز طبیعت را مدیریت کنند.

او افزود: نظارت و استقرار نیرو‌ها در ورودی بوستان‌ها و مناطق جنگلی افزایش یافت و با توجه به تجربه سال‌های گذشته درباره بیشترین آمار وقوع آتش سوزی در هر منطقه، سامانه‌ها و تجهیزات مهار آتش به روز رسانی شد.

سرهنگ ذکریایی با اشاره به اینکه گشت‌های موتوری و خودوریی نیز در این ایام افزایش می‌یابد، گفت: در مناطقی که درختان خشکیده یا شاخه‌هایی با احتمال سقوط در مسیر خودرو‌ها هستند، طرح ایمن سازی نیز در حال اجرا است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری با تأکید بر اهمیت خودداری از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی و مراتع، افزود: با توجه به شرایط جوی و وجود برگ‌های خشک در کف جنگل و مراتع، هموطنان به هیچ وجه آتش روشن نکنند و در صورت ضرورت به روشن کردن آتش، هنگام ترک محل حتمأ از خاموش بودن کامل آن مطمئن شوند.

سرهنگ ذکریایی گفت: سامانه ۱۳۹ و تلفن گویا و شبانه روری ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش هرگونه آتش سوزی، تخریب، تصرف عرصه‌های منابع طبیعی و قاچاق چوب است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.