جای خالی رشته‌های ادبیات و معارف در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی

با وجود تأمین اعضای هیئت علمی رشته‌های معارف اسلامی و ادبیات اسلامی در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی، دانشجویان مورد نیاز این رشته‌ها در استان پذیرش نمی‌شوند.

مهدی زاده سرپرست مدیریت دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: درخواست ایجاد دو رشته معارف اسلامی و ادبیات اسلامی را به وزارت آموزش و پرورش داده ایم که با توجه به وجود اعضای هیات علمی در این رشته ها، ضرورت دارد این دو رشته در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان ایجاد شوند.

او افزود: متقاضیان دو رشته معارف اسلامی و ادبیات اسلامی به دلیل فعال نبودن این کد رشته‌ها در استان، هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان استان‌های مجاور به ویژه مشهد درس می‌خوانند در حالی که ظرفیت و توانایی جذب دانشجو در خراسان جنوبی وجود دارد.

مهدی زاده تصریح کرد: در صورتی که تعداد دانشجویان متقاضی در رشته‌های معارف و ادبیات به حد نصاب برسد و درخواست آموزش و پرورش استان هم به جذب معلم در این رشته‌ها زیاد باشد، با پذیرش دانشجویان این دو رشته در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی موافقت می‌شود.

سرپرست مدیریت دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: این دانشگاه هم اکنون قطب تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش در رشته‌های جغرافیا، تاریخ و علوم اجتماعی است و در رشته مشاوره اجتماعی هم با توجه به تعداد بالای متقاضیان، دانشجو پذیرش می‌شود.

او وجود هسته‌های آموزش عالی در استان را از نشانه‌ها و نمادهای بارز توجه به تعلیم و تربیت برشمرد و اضافه کرد: دانشگاه فرهنگیان به منظور تربیت و توانمند سازی معلمان و نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش تشکیل شده است.

انتهای پیام/ ر ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار