نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم تخصیص آب به کشاورزان مصداق بارز ترک فعل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام سبزی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی  در بازدید از وضعیت اراضی کشت گندم در دشت بخش مرکزی ساوه گفت: عدم تخصیص آب به کشاورزان مصداق بارز ترک فعل است.

 افزود: عدم تخصیص به موقع و به میزان آب مورد نیاز به کشاورزان موجب خسارت شدید شده است.

او ادامه داد: کشاورزانی که همه‌ی زندگی آن‌ها وابسته به کشت و برداشت گندم است؛ با سهل انگاری متولیان امور آب و جهاد کشاورزی؛ اینک شاهد از دست رفتن بخش عمده‌ای از محصولات خود هستند که این موضوع مصداق ترک فعل مسئولین بوده و قابل پیگیری است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به عدم بارش نزولات آسمانی در روز‌های گذشته‌ی آغاز فصل بهار اضافه کرد: اختصاص آب از سد ساوه به غیر از کسانی که حق آبه دارند و اخذ پول از کشاورزانی که از این سد حق آبه دارند معضلی ست که موجب گلایه و اعتراض کشاورزان شده و باید مسئولین در این خصوص پاسخگو باشند.

با وجود گذشت ده روز از فصل بهار کشاورزان گندم کار و جوکار بخش مرکزی ساوه به علت عدم تخصیص حق آبه‌ی خود از سد ساوه با خسارت ۵۰ تا ۷۰ درصدی محصولات خود روبه رو شده و از کم توجهی مسئولین امور آب شهرستان ساوه نسبت به وضعیت موجود ابراز گلایه‌ی شدید دارند.

همچنین سرمازدگی دیگر محصولات باغی از جمله انار، گوجه سبز، انجیر، گردو و بادام نیز در سطح باغات شهرستان ساوه مشهود بوده و بررسی‌های میدانی حکایت از خسارت حداقل ۴۰ درصدی در این نوع محصولات وجود دارد.

انتهاي پيام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار