رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با تداوم جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد همه تخت‌های بیمارستانی این استان هفته آینده پرمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از وضعیت شیوع کرونا در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: با ورود کهگیلویه و بویراحمد به پیک چهارم کرونا شمار مبتلایان در این استان بصورت روزانه در حال افزایش است.

پرویز یزدان پناه افزود: در صورت تداوم شیوع کرونا در استان در هفته آینده همه تخت‌های بیمارستانی به خاطر افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی پرشده و امکان بستری بیماران عادی وجود ندارد.

یزدان پناه از افزایش شمار مبتلایان به کووید ۱۹ استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون ۲۷۴ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

او با بیان اینکه در ۴۸ ساعت گذشته مورد فوتی کرونایی در استان نداشتیم افزود: از ۴۷۱ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، ۵۲ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین درصد مثبت به شهرستان‌های چرام با ۸۰ درصد، بهمئی با ۵۴ درصد، دنا ۵۳ درصد، بویراحمد ۵۲ درصد، کهگیلویه ۴۴ درصد و گچساران ۳۳ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه در این مدت ۶۰۵ مورد تست سریع در شهرستان‌های مختلف انجام شده که ۱۰ درصد این تست‌ها مثبت بوده است گفت: بیشترین موارد مثبت مربوط به شهرستان‌های کهگیلویه، لنده و چرام بوده است.

یزدان پناه از مردم استان خواست با در خانه ماندن و نرفتن به دامن طبیت در روز ۱۳ فروردین ضمن حفظ سلامت خود ، دیگران و قطع زنجیره کرونا نیرو‌های درمان را یاری کنند.

او با بیان اینکه مردم باید هشدار‌های ستاد کرونا را جدی بگیرند افزود: متاسفانه دراین هفته برخی از مردم با عادی انگاری، سهل انگاری و بی توجهی به دستور العمل‌های بهداشتی، شرکت در تجمعات و دور همی‌ها و رفتن به مناطق گردشگری ضمن دامن زده به شیوع کرونا باعث شدند که کهگیلویه و بویراحمد وارد پیک چهارم کرونا با پیامد‌های ناگوار شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.