شهردار خمین گفت: سال گذشته به طور میانگین روزانه ۴۵ تن پسماند‌ خانگی به‌منظور پاکسازی و حفظ محیط زیست از سوی نیرو‌های خدمات شهری جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ابوالفضل مرتضیان، شهردار خمین گفت: سال گذشته به طور میانگین روزانه ۴۵ تن پسماند‌های خانگی به‌منظور پاکسازی شهر و حفظ محیط زیست از سوی نیرو‌های خدمات شهری جمع‌آوری شد.

او ادامه داد: شهرداری خمین در راستای حفظ محیط زیست، مقابله با زباله‌گردی و انتشار بیماری‌های واگیردار از جمله کرونا، کاهش تولید مواد زاید جامد، طرح تفکیک پسماند از مبدأ را از مرداد ماه سال گذشته آغاز کرد و در قالب این طرح، ۷۵ سطل ویژه پسماند خشک، ۲۱۰ عدد سطل مخصوص کاغذ ویژه آموزش و پرورش در مدارس توزیع شده است.

او افزود: ۱۹هزار بروشور آموزشی، ۲ هزار ساک پارچه‌ای ویژه شهروندان در اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا در خمین توزیع شد و هشت هزار و ۴۸۱ خانوار شامل ۲۸ هزار و ۴۲۰نفر آموزش چهره‌به‌چهره دیدند.

شهردار خمین اضافه کرد: در راستای ساماندهی پسماند‌های عمرانی و ساختمانی سایت موقت جهت تخلیه پسماند‌های عمرانی سال گذشته در این شهر ایجاد شد.

مرتضیان گفت: میانگین جمع آوری پسماند ساختمانی خمین در سال گذشته ماهیانه ۷۰۰ تن بود و ۳۰۶ اخطاریه پسماند‌های عمرانی و ساختمانی صادر و تعیین تکلیف شد.

او اظهار داشت: به‌منظور آموزش و آگاهی شهروندان یک‌هزار نسخه بروشور مدیریت قوانین پسماند‌های عمرانی و ساختمانی چاپ و در بین شهروندان توزیع شد.

شهردار خمین خریداری و نصب ۹۱ سطل زباله مکانیزه، پارکی و زیرسطلی، تعمیر ۱۹۲ سطل زباله مکانیزه و کدگذاری ۶۹۸ سطل زباله مکانیزه را از دیگر اقدامات این نهاد خدماتی در سال گذشته بیان کرد.

مرتضیان افزود: ۳۴۶ سگ ولگرد در این شهر سال گذشته در راستای مقابله با حیوانات ناقل بیماری زنده‌گیری شد و با تله‌گذاری در کانال‌های فاضلاب جمعیت این حیوانات موذی به صفر رسید.

انتهاي پيام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار