زنده گیری نوزادان حیوانات توسط افراد میتواند باعث مشکلات جبران ناپذیری در حیات وحش شود.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: اولین بره‌های قوچ و میش در سال ۱۴۰۰ در خراسان جنوبی متولد شدند.

او افزود: زنده گیری نوزادان حیات وحش از جمله تخلفات زیست محیطی است که بعضی از افراد سهوا یا از روی عمد اقدام به انجام آن می‌کنند.

اکبری ادامه داد: در بهار امسال با متولد شدن اولین نوزادان حیات وحش، برخی افراد از سر دلسوزی با مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت به گمان اینکه آن‌ها رها شده اند، اقدام به زنده گیری آن‌ها کردند که برگشت آن‌ها به طبیعت سخت و گا‌ها غیرممکن خواهد بود.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه زنده گیری نوزادان حیوانات، به حذف یک گونه جانوری از طبیعت منجر می‌شود، اظهار کرد: این اتفاق در سال‌های طولانی، قطعا در ادامه نسل آن‌ها خلل ایجاد خواهد کرد.

او بیان کرد: نوزادان حیات وحش که زنده گیری می‌شوند، حتی در صورت کشف و بازپس گیری از متخلفان و یا تحویل آن‌ها از سوی دوستداران حیات وحش به ادارات حفاظت محیط زیست، به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت‌های لازم جهت زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه‌های طبیعی را ندارند و به ناچار می‌بایست ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند.

اکبری به عموم مردم و علاقمندان به حیات وحش توصیه کرد در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحشی در طبیعت، هیچگونه اقدامی جهت گرفتن آن‌ها نکنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.