صدور ۵۳ فقره پروانه استاندارد اجباری در استان قزوین

مدیرکل استاندارد قزوین گفت: پارسال ۵۳ فقره پروانه کاربرد نشان اجباری استاندارد برای کالا‌های تولید شده در استان صادر شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، سیروس صارمی مدیرکل استاندارد گفت: پارسال برای ۳۳ کالای تولیدی در کارخانجات استان پروانه کاربرد نشان استاندارد تمدید و ۵۳ پروانه جدید نیز صادر شد.

مدیرکل استاندارد استان گفت: صنایع و واحد‌های تولیدی پیش از تولید کالا‌هایی که مشمول پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند باید فرایند‌های فنی، اداری و قانونی را طی و از سازمان ملی استاندارد یا ادارات کل تابعه استانی پروانه دریافت کنند.

او با بیان اینکه پروانه‌های کاربرد نشان استاندارد اجباری در بازه زمانی مشخص برای کالا‌های تولیدی صادر می‌شوند و پس از گذشت زمان مقرر نیاز به تمدید دارند، افزود: اگر واحد‌های تولیدی مربوطه در زمان مقرر برای تمدید نشان مراجعه نکنند، پروانه آن‌ها باطل می‌شود.

صارمی اظهار داشت: سازمان ملی استاندارد با استفاده از امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی خود و همچنین آزمایشگاه‌های همکار برای انواع کالا‌های تولیدی از محصولات شیمیایی و فلزی، سلولزی و لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی استاندارد تدوین می‌کند و واحد‌های تولیدی ملزم هستند تا این استاندارد‌ها را در تولیدات خود لحاظ کنند.

مدیرکل استاندارد یادآور شد: تولید محصولاتی که مشمول استاندارد اجباری هستند بدون اخذ پروانه کاربرد نشان تخلف است و پیگرد قانونی به همراه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار