یک هزار و هفت صد و پنجاه هکتار از مزارع گندم شهرستان خنج برعلیه آفت سن مادری سمپاشی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر زارعی معاونت تولیدات گیاهی مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: خشکسالی سبب هجوم گسترده سن مادری به مزارع گندم  خنج شده که با همکاری گندمکاران  و مساعد شدن شرایط آب و هوایی، از نیمه دوم اسفند ماه ۹۹ کار مبارزه با  آفت سن مادری آغاز شد که  در حال حاضر یک هزار و ۷۵۰ هکتار از مزراع این شهرستان سم پاشی شده است.

او، بیان کرد: هر سال مبارزه علیه آفت سن مادری از اواخر اسفند شروع وتا اواخر فروردین ادامه دارد که سمپاشی مزارع علیه این آفت باعث کاهش پوره سن مزارع گندم  شده و از طغیان آفت مزارع جلوگیری می‌کند که کار مبارزه با پوره نیز در حال انجام است.

زارعی، تصریح کرد: امسال ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و ۸ هزار هکتار از اراضی دیم خنج به زیر کشت گندم و جو رفته که مزارع دیم با کاهش بارندگی به طور کلی خشک شد که  پاییز ۹۹ با ورود یک سامانه بارشی به استان  با بارش ۳۸ میلیمترباران در مجموع سال زراعی  امسال ۴۸ میلیمترباران در شهرستان خنج باریده است.
 
معاونت تولیدات گیاهی مدیر جهاد کشاورزی خنج، ادامه داد: سن گندم مهمترین آفت گندم و جو درمنطقه است که اقدام به تغذیه از مواد درون گندم یا جو می‌کند و اگر  با این آفت مبارزه نشود محصولی  عاید کشاورزان نمی شود.
 
انتهای پیام/ت 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار