مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: یک شرکت دانش بنیان در بومی سازی انواع رکوردهای بدون کاغذ به موفقیت رسیده است.

سمیه خادم الحسینی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: امروزه ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات جهت پردازش و تحلیل داده‌ها نه تنها می‌تواند به شکل قابل ملاحظه‌ای در کاهش هزینه‌ها موثر باشد، بلکه در فرایند عیب یابی و پیشگیری از بروز مشکلات آتی از این قبیل داده‌ها استفاده می شود.

او ادامه داد: ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات جهت پردازش و تحلیل داده‌ها در صنایعی همچون نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد که جزء صنایع مادر و اصلی محسوب شده و از حساسیت قابل توجهی برخوردار بوده و این امر اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند چرا که مشکلی هر چند کوچک در یک قسمت می‌تواند ضرر‌های مالی و حتی جانی غیر قابل جبرانی به همراه داشته باشد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد:  این شرکت دانش بنیان  با پشتوانه‌ی سال‌ها تحقیق و مطالعه و همچنین بهره گیری از تکنولوژی روز، موفق به بومی سازی انواع رکوردر‌های بدون کاغذ با امکانات و کیفیتی بالاتر از بهترین نمونه‌های خارجی و با قیمتی کمتر شده است. رکوردر‌های تولید شده توسط این شرکت قابلیت ثبت تمامی سیگنال‌های استاندارد و همچنین پشتیبانی از تمامی سنسور‌های موجود در صنعت، برای ثبت و ذخیره‌ی اطلاعات به مدت طولانی (تا ۱۰ سال) را دارند. همچنین تمامی اطلاعات ثبت شده را می‌توان بر روی نمایشگر دستگاه در بازه‌های زمانی دلخواه به صورت نمودار، گراف و بار گراف مشاهده کرد.

او افزود: ویژگی منحصربه فردی که این دستگاه را از بسیاری از دستگاه‌های مشابه جدا می‌کند امکان انجام عملیات کنترلی مختلف همچون یک PLC است. این دستگاه در کنار ورودی‌های آنالوگ و دیجیتال که برای اندازه‌گیری و ثبت اطلاعات به کار می‌روند دارای تعدادی خروجی دیجیتال (رله، SSR، Open collector) و همچنین خروجی آنالوگ PID (۴ تا ۲۰ میلی آمپر) است. وجود تایمر، پشتیبانی از تمامی توابع ریاضی به همراه قابلیت فرمول نویسی پیشرفته، امکان برنامه نویسی را همانند یک PLC به کاربر می‌دهد تا برخی از فرآیند‌های کنترلی بدون نیاز به یک PLC انجام پذیر باشد.

خادم الحسینی بیان کرد: در کنار این امکانات، به دلیل وجود نمایشگر لمسی جهت مشاهده و انجام عملیات کنترلی نیاز به یک HMI جداگانه دارد تا به وسیله آن رفع شود. به عبارتی رکوردر‌های تولید شده توسط این شرکت، در بسیاری از فرآیند‌های صنعتی می‌توانند همزمان جایگزین رکوردر، PLC و HMI شوند که همین امر نه تنها باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود بلکه امکان پیاده سازی و عیب یابی به دلیل کاهش قابل توجه سخت افزار را بسیار راحت‌تر می کند.

او با اشاره به کاربردهای رکوردرها اظهار کرد: رکوردرها در حفاظت از موتورهاي الکتريکی ، ترانسفورماتور، توربين ها و نمايش ، ثبت و کنترل پروسه هاي صنعتی اندازه گيری فلو سیالات، اندازه گيري کنداکتيويتی مايعات، اندازه گيری اکسيژن با استفاده از سنسور زيرکنيوم اکسايد، خطی سازي سنسورهاي غير خطی، امکان اندازه‌ گيری وزن با سنسور LoadCellکاربرد دارد. 

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان بیان کرد: در دستگاه های ديجيتال به خصوص دستگاه های اندازه گيری ديجيتال يکی از مهم ترين دغدغه ها اين است که چگونه بايد با يک کميت آنالوگ در مقابل يک دستگاه ديجيتال رفتار کرد؟ ترانسديوسرها يکی از مهم ترين ابزارهای اين کار هستند. کار ترانسديوسرها اين است که يک نوع انرژی را به انرژی ديگر تبديل کنند. در اينجا محدوديتی برای نوع انرژی وجود ندارد .يعنی هرکدام از صور الکتريکی، شيميايی، مکانيکی و گرمايی و همچنين کميت هايی مانند نور، معناطيسی را نيز تبديل می کنند. محدوديتی برای نوع انرژی يا کميت وجود ندارد.

او  با اشاره به کاربرد ترانسديوسر گفت: ترانسديوسر يکی از تجهيزات اصلی در سيستم ها اتوماسيون برق صنعتی است که به وسيله آن می توان از پارامترهای شبکه برق نمونه برداری کرد (شبکه تک فاز و شبکه سه فاز) و آن ها را تبديل به سيگنال های استاندارد و در ورودی دستگاه های اندازه گيری از آن ها استفاده کرد . معمول ترين کميت های اندازه گيری شده توسط ترانسديوسر ها، موقعيت، نيرو، سرعت، شتاب، فشار، سطح، جريان مايعات و درجه حرارت هستند.

خادم الحسینی ادامه داد: اينکه خروجی ترانسديوسر در پاسخ به يک تغيير در پارامتر فيزيکی ورودی اش با چه نزديکی و با چه سرعتی تغيير می کند کليد اصلی موفقيت در کنترل سيستم هاست و خروجی بعضی از مبدل ها قابل انتخاب يا قابل برنامه ریزی است. بدين ترتيب کاربر مي تواند توسط نرم افزار مربوطه، کليه پارامترهای مبدل را تنظيم و کاليبره کند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.