معین در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار رسید

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات گفت: تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صورت گرفته است.

سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین جزئیات مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۶ هزار و ۲۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام صورت گرفته که ۴۴ هکتار آن مربوط به مبارزه آبان ماه در استان هرمزگان است.

او با اشاره به اینکه کمبودی در خصوص سموم و سم پاش نداریم، افزود: با توجه به اعتباراتی که در اسفند با کمک ستاد بحران و سازمان مدیریت و برنامه تخصیص پیدا کرد، کمبودی نداریم.


بیشتر بخوانید


معین ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای مبارزه با ملخ صحرایی تا پایان فروردین تخصیص داده می‌شود.

مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه حداکثر سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: اگر بهمن ملخ‌های صحرایی از شبه جزیره عربستان وارد کشور می‌شدند، سطح مبارزه به علت ایجاد ۲ نسل به یک‌میلیون هکتار می‌رسید، اما به علت سرمای بی سابقه عربستان و تاخیر در ورود ملخ‌ها سطح مبارزه تا پایان بهار ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار هکتار خواهد بود.

او ادامه داد: طی ۲ سال قبل ملخ‌ها از سمت شمال و شرق عربستان وارد کشور می‌شدند که امسال به علت ورود از شمال و غرب در ابتدا استان‌ها خوزستان، فارس و ایلام مورد حمله شدید قرار می‌گیرند به طوری که ممکن است استان مرکزی هم درگیر حمله ملخ شود.

معین در پایان نسبت به خسارت مزارع و باغات هشدار داد و گفت: طی ۲ سال گذشته مراتع مورد حمله ملخ قرار می‌گرفت و آسیبی از این حیث به باغات و مزارع وارد نمی‌شد، اما امسال به سبب خشکسالی و از بین رفتن مراتع، ملخ‌ها به سراغ مزرعه و باغ می‌روند که از این حیث مبارزه حساس‌تر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار