ارتقاء سطح اقتصاد نوآوری و دانش بنیان در دستور کار باشد

گلرو گفت: ارتقاء سطح اقتصاد نوآوری و دانش بنیان باید به طور ویژه در دستور کار باشد و سمنان استان منحصر به فرد برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها باید به طور جد از واحد‌های تولیدی و صنعتی به ویژه شرکت‌های دانش بنیان حمایت کرد و ۱۰۰ مشکلی که در مسیر شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد در کمیسیون‌های اصلی و فرعی مرتبط مجلس واکاوی و بررسی می‌شود.

او افزود: مجلس یک مصوبه بسیار مهم با عنوان طرح جهش تولید دانش بنیان با موافقت کلیات و رای موافق ۲۰۷ نماینده گذراند و این مصوبه و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به صورت اصلی و در کمیسیون صنعت و معدن مجلس به صورت فرعی چکش کاری خواهد شد.

گلرو ادامه داد: استان سمنان نیروی نابغه و باسواد علمی کم ندارد و هر یک از صنایع مهم استان می‌تواند یک مرکز رشد و نوآوری باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه معدن ظرفیت‌های قابل توجهی داریم که باید با رویکرد نوآورانه برای توسعه این بخش روزافزون اقدام شود.

گلرو اضافه کرد: یکی از مشکلات اساسی در مسیر توسعه استان سمنان کم آبی است و شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند اجرای طرح‌های فناورانه در مصرف آب را مطالعه و اجرا کنند.

او ابراز داشت: صندوق پژوهش و توسعه پارک علم و فناوری چتر خود را برای توسعه فناوری و اجرای طرح‌های علمی در تمام سطح استان باز کند و کارخانه‌های نوآوری در تمام این دیار تدارک دیده شود.

گلرو بیان کرد: آینده از آن جوانان است و باید با تکیه بر مراکز رشد و پارک علم و فناوری برای عملیاتی نمون ایده‌های ناب جوانان برای توسعه و اقتدار روزافزون کشور بکوشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.