معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت سال ۹۹ برای مترو تهران با عاملیت بانک شهر نهایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمناف هاشمی معاون حمل نقل و ترافیک شهردار تهران در آیین رونمایی از قطار ملی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قطار ملی امروز با حضور مجازی رئیس جمهور رونمایی شد و متولی آن معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران است.

وی ادامه داد: این اقدام نشان داد که صنعت داخلی ایران می‌تواند خودکفا باشد و روی پای خودش بایستد و از همه مهمتر اشتغال ایجاد کند.

هاشمی افزود: اما بعد این کار حتما دولت و شهرداری‌ها باید بتوانند سفارش لازم را برای انبوه سازی داشته باشند؛ شهرداری تهران یک قرارداد ۱۰۵ دستگاهی را با واگن‌سازس تنظیم کرده و امیدوار هستیم که ۴۲۰ دستگاهی که قول داده بودند، به تحقق بپیوندد.

وی گفت: ما اوراق مشارکت خودمان را از بانک رفاه دریافت کردیم، اما ۴۲۰ میلیارد تومان باقی مانده که اگر این مقدار پول را بانک رفاه قبل عید پرداخت می‌کرد، حداقل ۴ ایستگاه تهران افتتاح می‌شد، اما متاسفانه همکاری این بانک کم است.

هاشمی تصریح کرد: در برنامه ما ۱۲ ایستگاه مترو بود، اما به دلیل عدم همکاری تنها ۹ ایستگاه را افتتاح کردیم، امیدواریم موانع برداشته شود و آن مقدار پول به ما برسد.

وی تاکید کرد: حدود هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت سال ۹۹ برای مترو تهران با عاملیت بانک شهر نهایی شده و در تلاش هستیم تا ۳۰۰ میلیارد تومان هم برای واگن تهران دریافت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، حمل ونقل ، قطار ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار