رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون پنج هزار و ۴۴۲ نفر از گروه‌های هدف در کردستان واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز پنجشنبه در سی و سومین جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در سنندج اظهار کرد: ۸۰ درصد واکسن‌های دریافتی در استان به کادر بهداشت و درمان، سالمندان، افراد تحت پوشش بنیاد شهید، بیماران صعب العلاج و پاکبانان تزریق شده است.

رضاعی با اشاره به افزایش مبتلایان کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزود: نتیجه تست‌های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا در بعضی از شهرستان‌ها در مقایسه با اسفند سال گذشته به ۷۰ درصد هم می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها اظهار کرد: به دلیل نبود تخت خالی، بخش‌هایی از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی سنندج و سقز برای پذیرش بیماران کرونا اختصاص داده شده است.

او تاکید کرد: باید تالار‌های عروسی از امروز تعطیل و با نظارت لازم از برگزاری هر مراسمی جلوگیری شود.

رضاعی خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین عوامل انتقال ویروس کرونا پس از تالارها، رستوران‌ها هستند که باید به سرعت بسته شوند.
در ادامه این جلسه نیز معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: انتظار شیب خفیف و ملایمی را در موج چهارم بیماری داشتیم، ولی این روند کاملاً غافلگیر کننده و با شیبی تند همه شهرستان‌های استان را در برگرفته است.

ابراهیم قادری با تاکید بر رعایت جدی نکات بهداشتی ادامه داد: طی هفته‌های آینده کرونا وارد فاز خطرناک‌تری می‌شود و در کنار ملاحظات اقتصادی و معیشتی باید محدودیت‌های هوشمند با جدیت اعمال شود چرا که در غیر اینصورت تمام زحمات ۱۳ ماه گذشته در عرض دو تا سه هفته آینده به هدر خواهد رفت.

اوافزود: در حال حاضر ۳۸۶ بیمار در مراکز درمانی کردستان بستری هستند که ۱۷۹ نفر آن‌ها مربوط به سنندج است و شش شهر استان کردستان در وضعیت قرمز دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.