معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سرانه بهره‌مندی مردم این استان از کالا‌های تنظیم بازار نسبت به سایر استان‌ها کمتر بوده و باید این سرانه افزایش یابد تا حداقل در بین ۴۰ درصد جمعیت منطقه توزیع شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تمامی اقدامات با همت مدیران و همدلی و هماهنگی که در استان به وجود آمد با وجود شرایط سختی که در فضای اقتصادی کشور و منطقه وجود داشت اجرا شده است.

او با اشاره به گزارش اقداماتی که در سال گذشته انجام و درخواست‌هایی مشخص که در سال جدید وجود دارد افزود: در ارتباط با روابط با افغانستان و پاکستان اقداماتی خوب انجام و با توجه به مصوبه ۲۶ اسفند سال گذشته که سیستان و بلوچستان موفق به انجام آن شد خیلی مشکل حادی در حوزه تجارت خارجی نداریم و می‌توانیم مباحث مربوط به واردات و صادرات در منطقه و تراز تجاری را با این مصوبه دنبال کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت راه‌اندازی ایکس‌ری در مرز‌های استان گفت: مهمترین مرز‌ها میلک بوده که ۲ سال است به طور مشخص پیگیر ایکس‌ری و نصب آن در این مرز هستیم.

او تصریح  کرد: بحث قرارداد ساخت پل دوم بر روی رودخانه هیرمند در میلک امضا شد و من خواهش دارم قبل از اینکه تغییرات ایجاد و کار تحت شعاع قرار گیرد و با وجود اینکه این موضوع در ابعاد ملی اجرا می‌شود در رابطه با اجرای این پل که درخواست سیستان و بلوچستان بوده و برای سهولت ترددهاست پیگیری لازم انجام شود.

زنگنه با بیان اینکه مرز گمشاد در شمال سیستان و بلوچستان در کارگروه ویژه مرز‌ها مصوب شده و باید وزارت خارجه حضور فعال داشته و با طرف افغانستانی مذاکره و تاییدیه آن را بگیرید افزود: در ارتباط با کشور پاکستان و توافقاتی که با آنان کردیم به جا‌های خوبی رسیدیم، اما یک توافق در ریمدان با آنان شد که افتتاح پیشین بود و قرار شد۲ ماه این کار انجام شود، اما هم‌اینک این اتفاق نیفتاده است.

وی تاکید کرد: در ارتباط با موضوع سرمایه‌گذاری و تسهیلات با وجود رکود در همه حوزه‌ها رشد داشتیم و خواهش داریم یک آغاز بر مصوبه توسعه استان‌های شرق و غرب؛ زده و این مصوبه عملیاتی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در مورد تنظیم بازار تلاش و کار خوبی در استان انجام شده و تقریبا مشکلی وجود ندارد و در مورد مرغ به توافق با خراسان‌جنوبی رسیده‌ایم و در تامین آن مشکلی نداریم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نمایندگان دوره یازدهم مجلس با انجام اقدامات تخصصی مجلس را از حالت سنتی گذشته که نمایندگان تنها قانون‌گذار بودند خارج و آن را احیا کردند.

فداحسین مالکی با اشاره به اینکه در گذشته همه بر این باور بودند که مجلس قانون‌گذار بوده، اما مهمترین وظیفه آن نظارت است افزود: مهمترین اقدام در مجلس در جهت اینکه افزایش ابزار نظارت بوده و مهمترین عضو این زمینه فراکسیون مرزنشینان است.

وی با اشاره به اینکه نخستین کاری که ما کردیم این بود که قوانین زائد و دست و پا گیر مدیران اجرایی و دولت احصا شود خاطرنشان کرد: تمام هم و غم ما رفع موانع بوده، چون اگر موانع وجود داشته باشد نوعی خودتحریمی است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار