حبیب یزدان‌پناه گفت: در سه‌ماهه اخیر و در ایام نوروز، تأسیسات و مراکز اقامتی استان تحت تأثیر ویروس کرونا تقریباً به حالت نیمه تعطیل فعال بودند، به‌طوری‌که ضریب اشغال این مراکز زیر ۲۰ درصد بوده است.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه گفت: در سه‌ماهه اخیر که شامل تعطیلات و ایام نوروز نیز بود علی‌رغم افزایش سفر و تردد‌های بین جاده‌ای نسبت به پارسال ، اما تأسیسات و مراکز اقامتی با ۸۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت‌های خالی مواجه شدند.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نوروز امسال هم به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و توصیه به خودداری از انجام سفر‌های غیرضروری، دعوت به سفر در این ایام نداشتیم، افزود: اکثر مسافرانی که در این ایام وارد استان شدند به‌قصد دیدوبازدید‌های نوروزی بوده و اقامت خود را در هتل و مراکز تحت پوشش ما انتخاب نکرده بودند.

او عنوان کرد: هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، کسب‌و‌کار‌های مرتبط با گردشگری و خدمات سفر از این موضوع ضرر‌های زیادی دیدند، هرچند که در قالب مصوبات ستاد ملی کرونا گشایش مقطعی و محدود در ایام نوروز به وجود آمد، اما این تصمیم نیز تأثیری بر رونق کسب‌وکار‌های این حوزه نداشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، افزود:این استان دارای ۱۶۲ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از ۱۲۰۰ تخت است که در سه‌ماهه بهمن، اسفند و فروردین‌ماه اخیر ضریب اشغال آن‌ها به زیر ۲۰ درصد رسید.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.