معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی پنج اقامتگاه سنتی در خراسان رضوی موافقت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: در هفتمین جلسه کمیته برنامه‌ریزی اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان با راه‌اندازی پنج اقامتگاه سنتی در خراسان رضوی موافقت شد.

او افزود: با راه‌اندازی یک اقامتگاه سنتی در روستای رباط‌سنگ تربت‌حیدریه، یک اقامتگاه در روستای اخلمد، یک اقامتگاه سنتی در درگز و دو اقامتگاه سنتی در مشهد موافقت شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: اقامتگاه سنتی روستای رباط‌سنگ تربت‌حیدریه با ۲۰۰‬‬‬ مترمربع زیربنا در زمینی به مساحت ۴۰۰‬‬ مترمربع راه‎اندازی خواهد شد.

بیدخوری بیان کرد: اقامتگاه سنتی روستای اخلمد چناران نیز با زیربنای ۲۰۰‬‬‬ مترمربع در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع با ۴ اتاق و ۵ کلبه چوبی راه‌اندازی خواهد شد.

او تصریح کرد:  اقامتگاه سنتی درگز نیز در زمینی به مساحت ‭۳۰۰‬ مترمربع با زیربنای ‭۱۵۰‬ مترمربع راه‌اندازی می شود.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی درباره دو اقامتگاه سنتی در مشهد، تاکید کرد: یک اقامتگاه سنتی در خیابان آخوند خراسانی با زیربنای ۴۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۰۰ مترمربع و یک اقامتگاه سنتی دیگر در خیابان شیرازی با زیربنای ۵۳۴ مترمربع در زمینی به مساحت ۶۶۸ مترمربع راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.