مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۶۱ درصد آرای صادره از مراجع حل اختلاف کارگری و کارفرمایی این استان در سال ۹۹ منجر به سازش شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان،  علی آشتاب،مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : برطرف کردن دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی یکی از مهم‌ترین سیاست‎های اتخاذ شده این وزارتخانه است.

او  تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۸۹۰ مورد دادخواست کارگری و کارفرمایی استان به ادارات تابعه ارائه شده است که از این تعداد سه هزارو ۲۵۰ مورد به صدور رای سازشی ختم شد.

آشتاب اظهار کرد: مراجع حل اختلاف به منظور رسیدگی به اختلافات فردی بین کارفرما و کارگر ناشی از اجرای مقررات قانون کار، سایر مقررات تبعی، موافقتنامه‌های کارگری و یا پیمان‌های دسته جمعی تشکیل شده اند.

او گفت: در راستای اجرایی نمودن این قانون، اداره روابط کار استان لرستان با ۱۸ هیات تشخیص و ۱۰ هیات حل اختلاف فعالیت می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تسهیل شرایط رسیدگی به دعاوی بین کارگران و کارفرمایان افزود: اختلافات کارگر و کارفرما باید در محیط کار، از طریق تفاهم و توافق حل و فصل شود چراکه این اقدام در نهایت موجب جلوگیری از سرگردانی مراجعان، کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تسریع در حل و فصل اختلافات خواهد شد.

آشتاب به سامانه‌های ایجاد شده جهت تسهیل شرایط با توجه به شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: کارگران و کارفرمایان برای استفاده از خدمات غیر حضوری از جمله ثبت شکایت و دادخواست باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اقدام کنند و سپس می‌توانند شخصا با ورود به سامانه جامع روابط کار به نشانی www. prkar.mcls. gov.ir از خدمات آن استفاده نمایند.

انتهای پیام/ب

حدود ۳۰ هزار نفر در تعاونی‌های لرستان مشغول به کار هستند و مشخصات ۱۳۰ هزار کارگر بیمه شده نیز در این استان به ثبت رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.