با آغاز اولین روز ماه رمضان هنوز قیمت زولبیا و بامیه در کرمانشاه نهایی نشده و اتحادیه صنف قنادان و سازمان صمت استان بر سر قیمت آن به توافق نرسیده اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمدرضا ناصری رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه با بیان اینکه هنوز توافقی در زمینه قیمت زولبیا و بامیه برای رمضان امسال در کرمانشاه صورت نگرفته، گفت : قیمت پیشنهادی ما ۴۵ هزار تومان برای هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک است، اما سازمان صمت استان آن را قبول ندارد و قیمت ۳۵ هزار تومان را برای هر کیلو پیشنهاد داده که با این افزایش هزینه‌ها برای قنادان صرفه اقتصادی ندارد.

او با بیان اینکه اکثر اقلام مورد نیاز پخت زولبیا و بامیه تا چند ۱۰۰ درصد نسبت به پارسال افزایش قیمت داشته، گفت : شکر پارسال کیلویی ۴۳۰۰ تومان بود و امسال کیلویی یازده هزار و ۵۰۰ تومان به دست ما می‌رسد. قیمت یک کیلو روغن نیز از هفت هزار تومان در پارسال اکنون به حدود ۲۰ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه افزود: قیمت جعبه شیرینی هم پارسال کیلویی پنج هزار تومان بود، اما اکنون درب کارخانه کیلویی ۳۴ هزار تومان است که با هزینه نایلون، نخ و ... به بیش از ۴۰ هزار تومان هم خواهد رسید.

ناصری با بیان اینکه با وجود این افزایش هزینه‌های چند ۱۰۰ درصدی قیمت پیشنهادی اتحادیه برای زولیا و بامیه حدود ۵۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته، ادامه داد: متاسفانه تاکنون با این قیمت موافقت نشده است.

او افزود: این در حالی است که قیمت زولبیا و بامیه در تهران کیلویی ۴۸ هزار تومان اعلام شده و اتحادیه‌های شهرستانی می‌توانند قیمت خود را سه تا چهار درصد کمتر از این قیمت تعیین کنند.

رئیس اتحادیه قنادان کرمانشاه گفت: هرچه زودتر توافقی در زمینه قیمت زولبیا و بامیه در کرمانشاه صورت بگیرد تا امکان تخلف و نابسامانی در قیمت‌ها رخ ندهد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.