رئیس اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان خلخال از ثبت اشتغال 163 صنعتگر صنایع‌ دستی شهرستان خلخال در سامانه پنجره واحد اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال در تشریح عملکرد اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلخال گفت: پارسال در حوزه صنایع‌دستی از جمله اقدامات شاخص واگذاری نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی شهرستان به بخش خصوصی برای آموزش و معرفی و پرداخت وام مشاغل خانگی به ۱۰ نفر به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای هر نفر بوده است.

او برگزاری کلاس‌های آموزش رایگان صنایع‌دستی در رشته جاجیم‌بافی برای ۱۲ نفر، آماده‌سازی و صدور کار شناسایی صنایع‌دستی به تعداد ۱۲ فقره، صدور و تمدید ۹۵ فقره پروانه تولید انفرادی و کارگاهی و صدور ۳۵ مورد مجوز مشاغل خانگی را از جمله اقدامات عنوان کرد.

درویشی ادامه داد: معرفی صنعتگران برای بهره‌مندی از صندوق بیمه روستایی و عشایری به تعداد ۳۸ نفر، معرفی بیش از ۵۰ نفر از صنعتگران برای اخذ تسهیلات آسیب‌دیدگان از کرونا و ثبت آمار اشتغال به تعداد ۱۶۳ نفر در سامانه پنجره واحد اشتغال و تایید ۸۷ نفر نیز در این مدت انجام شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال پاسداری از از گورستان تاریخی شال و گیلوان، کشف و ضبط و تحویل دستگاه‌های فلز یاب، حفاظت از ساختمان موزه باستان‌شناسی و تشکیل و پیگیری پرونده‌های حفاری غیرمجاز به تعداد ۱۰ مورد را از دیگر اقدامات در راستای حفاطت از میراث‌فرهنگی در شهرستان خلخال عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.