مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از برقراری بیش از ۳۱ هزار تماس با سامانه "صدای مشاور" در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرحناز محمدی  با اشاره به فعالیت سامانه  صدای مشاور جهت ارائه مشاوره رایگان به افراد، گفت: این سامانه با داشتن کارشناسان مجرب روانشناسی و مشاوره در حوزه‌های مختلف به افراد تماس گیرنده مشاوره می‌دهد.

او افزود: پارسال  ۳۱ هزار و ۹۰ تماس با این سامانه برقرار شد که بیشترین این تماس‌ها مربوط به اختلالات اضطرابی و ترس ناشی از کرونا بود.

او بیان کرد: پارسال از مجموع تماس‌های گرفته شده، ۲۸۱۵ تماس با موضوع ترس و اضطراب ناشی از کرونا بوده است.

محمدی گفت: اختلافات زناشویی، مشکلات بین فردی، اختلالات روانی مانند ترس و اضطراب و اعتیاد هم به ترتیب از دیگر عمده‌ترین محور‌های تماس‌های افراد بوده است.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ کارشناس ارشد و دکترای مشاوره و روانشناسی در این سامانه در سه شیفت کاری فعالیت دارند.

محمدی بیان  کرد: تا پیش از کرونا ساعت کار این مرکز هشت صبح تا ۱۹ بعدازظهر بود، اما در دوران شیوع کرونا از سال گذشته ساعت کار این سامانه افزایش یافته و از هشت صبح تا ۲۴ شب ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: تمامی تماس‌های گرفته شده با این سامانه رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای برای تماس گیرندگان ندارد.

محمدی بیان کرد: افراد می‌توانند همه روزه در ساعات یاد شده در زمینه‌های مختلف تحصیلی، ازدواج، طلاق، افکار خودکشی ودیگر مشکلات خانوادگی و روانشناختی با سامانه "صدای مشاور" با شماره تماس ۱۴۸۰ تماس گرفته و مشاوره دریافت کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.